nowe produkty/usługi handel styl życia towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Carrefour Polska zbadał zrozumienie Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) wśród klientów

12.07.2018 | Carrefour Polska

Carrefour Polska stale ulepsza i rozwija Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). W tym celu wśród klientów sieci przeprowadzone zostało badanie dotyczące widoczności i zrozumienia oznaczeń. Jego wyniki posłużą do dalszego rozwoju systemu, a omówione zostały podczas czwartego Komitetu Naukowego SENS.

Carrefour, realizując założenia transformacji żywieniowej, dokłada wszelkich starań, aby system SENS był czytelny i rozpoznawalny. Ze względu na fakt, iż oznaczenie znajduje się już na ponad 100 produktach, sieć postanowiła sprawdzić rozpoznawalność systemu. Badanie, przeprowadzone w kwietniu w sklepach stacjonarnych oraz poprzez ankietę online na próbie 3000 klientów, udowodniło, że oznaczenia pomagają zrozumieć informacje żywieniowe zamieszczone na opakowaniu, grafiki są zrozumiałe i łatwo je zapamiętać. Przebadani klienci docenili także Carrefour jako markę odpowiedzialną społecznie. Wskazali również, że firma powinna nadal pracować nad rozpoznawalnością systemu, np. poprzez działania komunikacyjne.

 – Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, stąd badanie, które przeprowadziliśmy wśród naszych klientów. Jego celem było sprawdzenie widoczności i zrozumienia systemu SENS oraz opracowanie definicji klas SENS najbardziej odpowiadających konsumentom. Na ich podstawie wypracujemy rozwiązania, które wzmocnią komunikację SENS w formie najbardziej dostosowanej do oczekiwań klientów Carrefour – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Wyniki badania zostały omówione podczas czwartego Komitetu Naukowego SENS. W jego skład wchodzi kilkunastu przedstawicieli kluczowych instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także przedstawicieli Carrefour. Są wśród nich m.in. eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz Federacji Konsumentów. Eksperci podczas spotkania dyskutowali na temat możliwości wdrożenia rekomendacji klientów i ulepszenia rozpoznawalności systemu.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o  zalecanej częstotliwości ich spożywania opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku – obecnie jest ich ponad 100. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour. Gama produktów SENS jest stale rozbudowywana. Do końca 2018 roku w sklepach sieci Carrefour znajdzie się 250 produktów oznakowanych SENS, a do końca 2019 roku – 570 produktów.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.