towary konsumpcyjne rolnictwo

Nestlé dba o dobrostan kurcząt hodowlanych w Europie

28.06.2018 | Nestlé Polska S.A.

Nestlé przyczyni się do poprawy dobrostanu milionów kurcząt hodowanych na potrzeby produkcji żywności w swoich kluczowych markach w Europie. Decyzja ta wynika z deklaracji Nestlé w USA dotyczącej dobrostanu brojlerów oraz globalnego celu firmy, aby do 2025 roku wykorzystywać w produkcji tylko jaja pochodzące od kur z chowu bezklatkowego.  

Nestlé zamierza aktywnie współpracować ze swoimi partnerami i interesariuszami w celu podniesienia standardów dobrostanu kurcząt. Firma pomoże w szczególności w zadbaniu, aby na farmach stosowano bardziej humanitarne praktyki oraz zmniejszano zagęszczenia ptaków. Zmiany wprowadzane będą etapami. W ich efekcie, do 2026 roku wszystkie artykuły spożywcze Nestlé w Europie z drobiem w składzie, spełnią standardy zawarte w dokumencie European Broiler Ask.

Poprawa dobrostanu zwierząt jest częścią działań, jakie Nestlé podejmuje w zakresie wykorzystywania w swoich produktach składników pochodzących z identyfikowalnych, odpowiedzialnie zarządzanych źródeł. „Konsumenci chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność i w jaki sposób powstaje. W ramach naszej deklaracji o odpowiedzialnym pozyskiwaniu składników, zamierzamy poprawić dobrostan milionów kurcząt, od których pozyskujemy produkty do naszych artykułów spożywczych w Europie, m. in. w markach HERTA, BUITONI, WAGNER i MAGGI." – powiedział Marco Settembri, CEO Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Marki BUITONI, WAGNER i MAGGI wspólnie ze swoimi dostawcami i interesariuszami sprawdzą, jak połączyć wyższy standard dobrostanu drobiu wykorzystywanego przy produkcji artykułów spożywczych z jednoczesnym zapewnieniem konsumentom dostępu do przystępnych cenowo produktów wysokiej jakości.

Z kolei HERTA – marka mięs chłodzonych Nestlé, zacznie pozyskiwać produkty ze źródeł spełniających wspomniane wymagania już od 1 stycznia 2019 r. Produkty te będą dostępne we Francji pod istniejącym oznakowaniem "Preference" HERTA.

 

Więcej informacji na stronie: https://www.nestle.com/csv/raw-materials/meat-poultry-eggs.

Więcej o zobowiązaniach dotyczących pozyskiwania jaj: https://www.nestle.pl/pl/csv/dnp/pozyskiwanie-jaj.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.