handel środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne

Produkty marki własnej Carrefour z certyfikowanym olejem palmowym

08.06.2018 | Carrefour Polska

Zastosowanie oleju palmowego od kilku lat jest tematem dyskusji ekologów, gdyż jego nieodpowiedzialna produkcja może sprzyjać niszczeniu lasów tropikalnych. Carrefour podejmuje działania na rzecz ochrony bioróżnorodności, dlatego w produktach swoich marek własnych stosuje olej palmowy z certyfikatem RSPO, który gwarantuje, że tłuszcz pochodzi ze zrównoważonej produkcji. Oferowanie przez sieć takich produktów, to odpowiedź na potrzeby klientów i element strategii CSR Grupy Carrefour.

W Polsce blisko 70% artykułów marki własnej Carrefour, w skład których wchodzi olej, zawiera olej palmowy z certyfikatem RSPO, pochodzący ze zrównoważonych plantacji. Dodatkowo, w wybranych gamach marek własnych, Carrefour stara się całkowicie wyeliminować olej palmowy ze składu produktów, zastępując go innymi, zdrowszymi tłuszczami roślinnymi. Dobrym przykładem są np. biszkopty Carrefour, do produkcji których wykorzystano jedynie minimalną ilość oleju rzepakowego, zamiast często stosowanego w produkcji ciastek oleju palmowego.

Prowadzenie odpowiedzialnej polityki zakupu oleju palmowego opartej o standard RSPO i dodatkowe wymogi związane z ochroną lasów i torfowisk to odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących jakościowych produktów oraz działanie w ramach ochrony bioróżnorodności, jednego z kluczowych programów polityki CSR Grupy Carrefour.

Grupa Carrefour od 2006 roku jest aktywnym uczestnikiem RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil), organizacji mającej na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych i stosowania oleju z nich tylko ze sprawdzonych źródeł. Wykorzystywanie oleju palowego z certyfikatem RSPO przyczynia się do ograniczania degradacji lasów tropikalnych i wspierania lokalnych społeczności, które utrzymują się z plantacji olejowca gwinejskiego.

Stosowanie certyfikowanego oleju palmowego, to nie jedyne działanie sieci w zakresie ochrony bioróżnorodności. W ramach zachęcania do ochrony zasobów leśnych sieć przygotowuje każdego roku akcję edukacyjną „STOP Deforestacji” dla swoich klientów i pracowników z okazji Międzynarodowego Dnia Lasów. Firma dba również o segregowanie i recycling odpadów drewnianych.

Ponadto, mając na uwadze ochronę różnorodności biologicznej, Carrefour na dachach wybranych sklepów rozwija sieć „Pszczelich hoteli”, która pomaga w ochronie pszczół oraz wzmacnia świadomość społeczną dotyczącą miejskiego pszczelarstwa. Warto dodać, że sieć podjęła również decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego – do 2020 roku z marki własnej, natomiast jajka od producentów narodowych znikną ze sklepów Carrefour do 2025 r.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.