towary konsumpcyjne

Nestlé na pierwszej pozycji w Global Access to Nutrition Index

28.05.2018 | Nestlé Polska S.A.

Fundacja Access to Nutrition opublikowała Global Access to Nutrition Index, w którym Nestlé zajęło pierwsze miejsce – firma awansowała o jedną pozycje w porównaniu z ostatnim rankingiem. W rankingu fundacji dotyczącym substytutów mleka matki Nestlé zajęło drugie miejsce.

Global Access to Nutrition Index (ATNI) to raport, który poddaje analizie 22 największych na świecie producentów żywności i napojów. Ocenia ich wkład w rozwiązywanie problemów dotyczących diety, nadwagi i niedożywienia oraz powiązanych z tym chorobami. Indeks mierzy udział firm w odżywianiu zgodnym z międzynarodowymi normami i standardami. Celem ATNI jest zachęcenie firm do zwiększania dostępu do zdrowych produktów, a także do odpowiedzialnego wywierania wpływu na wybór i zachowanie konsumentów.

ATNI pokazuje, że największe na świecie firmy zwiększyły swoje wysiłki, aby zachęcać do lepszego odżywiania, głównie poprzez: nowe i zaktualizowane strategie żywieniowe, zwiększone zobowiązania dotyczące przystępności cenowej i dostępności, lepsze wyniki w zakresie oznaczania wartości odżywczej oraz oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych, oraz zwiększoną ilość ujawnianych informacji w różnych kategoriach.

W tym roku Nestlé zajęło pierwsze miejsce w Global Access to Nutrition Index oraz drugie miejsce w oddzielnym rankingu Breast-milk Substitutes dotyczącym substytutów mleka matki.

Te prestiżowe wyróżnienia potwierdzają nasze skuteczne działania ukierunkowane na prawidłowe odżywianie, zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów, a także są zgodne z naszym celem, jakim jest podnoszenie jakości życia i dążenie do lepszej przyszłości. Podkreślają również wyższy poziom przejrzystości oraz nasz wkład w rozwiązywanie ogólnoświatowych problemów związanych z otyłością i niedożywieniem. Globalne zaangażowanie Nestlé w odżywianie realizujemy w ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids – do 2030 roku zamierzamy pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia. Będzie to możliwe dzięki działaniom i produktom, które zaspokoją ich potrzeby żywieniowe. Do 2020 roku zobowiązaliśmy się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5% i 10%. Część sukcesu mamy już za sobą – od 2015 udało się nam zredukować zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli o ponad 20%, a od 2000 roku zredukowaliśmy zawartość cukru w naszych produktach już o 34% – mówi Mariola Raudo, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych i PR w Nestlé Polska S.A.

Global Access to Nutrition Index został opracowany w ramach szeroko zakrojonego procesu konsultacji, po to aby stał się użytecznym narzędziem dla różnych grup: Światowej Organizacji Zdrowia, środowisk akademickich, organizacji społecznych, przemysłu i inwestorów oraz aby odzwierciedlał najnowsze myślenie i praktyki związane z rolą sektora prywatnego w żywieniu. Ponadto zespół ATNI dokonał przeglądu szeregu innych indeksów, rankingów i systemów oceny, aby wykorzystać zdobyte doświadczenia.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.