wydarzenia handel media/marketing/reklama

Ekonomia współpracy, blockchain – innowacje Carrefour w CSR

12.04.2018 | Carrefour Polska

W trakcie 7. Targów CSR Forum Odpowiedzialnego Biznesu Carrefour przygotował panel ekspercki „Ekonomia współpracy, blockchain – innowacje w CSR”, podczas którego przedstawił innowacyjne praktyki Grupy Carrefour z zakresu zrównoważonego rozwoju. W trakcie targów ogłoszono również raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”. W tej prestiżowej publikacji znalazło się aż 40 dobrych praktyk Carrefour Polska, najwięcej spośród wszystkich firm, których inicjatywy CSR można znaleźć w raporcie.

Carrefour Polska stale podejmuje działania, aby wzmocnić pozycję lidera innowacji na polskim rynku i wyznaczać nowe trendy handlowe dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań. Nowe technologie stosowane są przez sieć nie tylko w obszarach bezpośrednio związanych z handlem, ale także wspierają realizację strategii CSR firmy. W trakcie 7. Targów CSR, zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska przedstawił innowacyjne projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, jakie sieć realizuje na całym świecie, uwzględniając oczywiście polski rynek. Podczas panelu eksperckiego przedstawił on zastosowanie technologii blockchain na przykładzie kurczaka z Auvergne marki „Jakość z Natury Carrefour”. Użycie tego innowacyjnego rozwiązania umożliwia klientom zapoznanie się ze szczegółowymi informacjami o produkcie, zwiększa transparentność oraz bezpieczeństwo.

Sekretarz Generalny Carrefour Polska zaprezentował także rozwijaną przez sieć w Polsce usługę „SąSiatki”, jako przykład inicjatywy z zakresu ekonomii współpracy, która wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne. Każdy uczestnik panelu Carrefour mógł poznać także ciekawe dobre praktyki CSR z innych państw, np. aplikację Bringo z Rumunii czy wyjątkowy proszek spożywczy FoPo z Francji, który pomaga w walce
z marnowaniem żywności.

– Carrefour realizuje wiele projektów z zakresu CSR, które mają na celu zarówno wsparcie polskich rolników, ochronę zasobów naturalnych, jak i pomoc osobom, które są zagrożone wykluczeniem społecznym. Chcemy być liderem innowacji również w tym obszarze. Wykorzystanie technologii blockchain, która jest ważnym elementem Transformacji Żywieniowej Carrefour, czy też oferowanie naszym klientom usług z zakresu sharing economy, to tylko niektóre z przykładów innowacyjnych praktyk naszej sieci, które są realizowane na całym świecie – mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

Carrefour zaprezentował także w trakcie 7. Targów CSR takie inicjatywy CSR jak kampania „Z miłości do Zdrowia”, system SENS, gama produktów „Jakość z Natury Carrefour” oraz program edukacyjno-badawczy „ABC Zdrowego Żywienia”. Ponadto, odwiedzający targi mogli uzyskać więcej informacji o usłudze z zakresu sharing economy „SąSiatki”, która nie tylko realizuje cele biznesowe firmy, ale także pomaga budować dobre relacje sąsiedzkie. Usługa jest szczególnie pomocna dla osób chorych o ograniczonej mobilności, matek opiekujących się dziećmi, osób starszych i wszystkich, którzy nie mają wystarczająco czasu na tradycyjne zakupy.

Warto wspomnieć, że w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, który został zaprezentowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz pierwszy w trakcie targów, opublikowano aż 40 praktyk Carrefour, w tym 17 nowych i 23 kilkuletnie. Najwięcej spośród wszystkich firm, których praktyki znalazły się w raporcie. FOB wyróżniło działania Carrefour skierowane zarówno do klientów, partnerów biznesowych, pracowników sieci oraz osób najbardziej potrzebujących. Uznanie ekspertów znalazły projekty z różnych obszarów działalności sieci handlowej. Doceniono m.in. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą SENS, programy „ABC Zdrowego Żywienia” i „STOP Marnotrawstwu”, wprowadzenie w sklepach wielu rozwiązań proekologicznych oraz inicjatywy filantropijne Carrefour realizowane na obszarze całego kraju.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.