nowe produkty/usługi energetyka

Energa będzie mówiła prościej

13.03.2018 | Grupa ENERGA

Energa Obrót włącza się w ogólnopolską inicjatywę upraszczania komunikacji z klientami. W ramach projektu Prościej firma przeanalizuje język dokumentów, które trafiają do klientów. Nowe standardy komunikacji Energa Obrót przygotuje we współpracy z językoznawcami z Wrocławia.

Upraszczanie komunikacji zaczyna wchodzić polskim organizacjom w nawyk. Trudny, urzędniczy żargon i niezrozumiałe, korporacyjne zwroty coraz częściej ustępują miejsca prostemu językowi. Zarówno firmy, jak i instytucje publiczne analizują szablony swoich dokumentów i pod okiem specjalistów wprowadzają nowe, przyjaźniejsze odbiorcy treści.

Za trendem tym podąża także Energa Obrót. Chcąc skutecznie uprościć komunikację, spółka nawiązała współpracę z zespołem dra Tomasza Piekota. Wrocławscy językoznawcy mają bogate doświadczenie w zmianie języka wielu firm i urzędów.

– Z powodów historycznych polskie firmy mają problem z przyjaznym językiem komercyjnym. Wiele z nich przechowuje jeszcze w języku DNA urzędów minionej epoki. Inne – zachłysnęły się emocjonalną i patetyczną narracją zachodniego marketingu. Dojrzeliśmy do tego, by tworzyć nowy język firmowy. Prosty, elegancki i przyjazny. Każda firma musi to jednak zrobić na własne konto – wyjaśnia dr Tomasz Piekot.

W najbliższych miesiącach Energa Obrót weźmie pod lupę odpowiedzi na reklamacje w najczęściej poruszanych przez klientów tematach. Pod czujnym okiem lingwistów wyszkolony zespół specjalistów wypracuje nowe standardy komunikacji i wzorce pism. Korzyści odczują przede wszystkim klienci, ale także sami pracownicy. Prosta komunikacja przyspieszy wymianę informacji i usprawni podejmowanie decyzji.

– Codziennie jesteśmy zalewani porażającą ilością informacji. Nie możemy pozwolić sobie na godziny kontemplacji. Rzeczywistość wymaga od nas natychmiastowych decyzji. Nie chcemy, żeby nasi klienci tracili czas na domysły. Czujemy potrzebę zmiany języka, który stosujemy w naszych pismach. Kluczem zrozumienia jest prosta i przejrzysta komunikacja – mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes zarządu Energi Obrotu.

kontakt dla mediów
Krzysztof Kopeć
Dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa, Energa SA
Krzysztof Kopeć

biuroprasowe@energa.pl

informacje o firmie

 

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Krzysztof Kopeć
Dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa, Energa SA
Krzysztof Kopeć

biuroprasowe@energa.pl

informacje o firmie

 

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.