nowe produkty/usługi handel nauka/edukacja/szkolenia

Carrefour powołał Komitet Naukowy SENS

14.12.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska powołał Komitet Naukowy SENS. Będzie on współpracował z siecią w celu stałej optymalizacji i rozwoju Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS), który jest nową inicjatywą Carrefour. Pierwsze spotkanie komitetu odbyło się 14 grudnia w centrali Carrefour Polska w Warszawie.

W skład Komitetu Naukowego SENS weszło 12 przedstawicieli instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także dostawców i przedstawicieli Carrefour. Jest wśród nich m.in. doktor Nicole Darmon, Dyrektor ds. Badań w Narodowym Instytucie Badań w Dziedzinie Agronomii we Francji (INRA), która uczestniczyła w pracach nad stworzeniem systemu SENS we Francji.

Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, dlatego zaprosiliśmy do przystąpienia do Komitetu Naukowego SENS naszych partnerów, których codzienna działalność związana jest z badaniami naukowymi, produkcją i sprzedażą artykułów spożywczych oraz zdrowym odżywianiem – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Podczas regularnych spotkań komitetu, które będą odbywały się kilka razy w roku, wspólnie będziemy m.in. analizować wpływ oznaczenia SENS na zachowania konsumenckie, przedstawiać modyfikacje dotyczące komunikacji do klientów, czy też proponować ewentualne modyfikacje systemu – dodała Barbara Kowalska.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego.

SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Pierwsze produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz marki „Jakość z Natury Carrefour”. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.