ekonomia/biznes/finanse

„Siła Polskiego Żubra”. Kierunki Strategiczne Banku Pekao S.A. na lata 2018-2020.

08.11.2017 | Bank Pekao SA

W sytuacji stabilizacji globalnych trendów wzrostowych i rekordowo dobrych wyników i perspektyw polskiej gospodarki, Bank Pekao obiera strategię inteligentnego wzrostu, która uczyni bank liderem rentowności i efektywności w Polsce. Celem Banku Pekao jest osiągnięcie rentowności liczonej wskaźnikiem Return on Equity na poziomie 14% – jednym z najwyższych w polskim sektorze bankowym. Bank zamierza wygenerować ponad 3 mld złotych zysku netto w roku 2020 i obniżyć współczynnik Koszty/Dochody (C/I) do poziomu poniżej 40%. Obecna pozycja kapitałowa pozwala na zakładany dynamiczny wzrost skali biznesu przy zachowaniu bezpiecznego poziomu wskaźników wypłacalności oraz jednocześnie wypłatę 100% z zysku netto za lata 2017 i 2018.

Banki muszą nieustannie dostosowywać się do zmieniających się oczekiwań klientów, otoczenia konkurencyjnego, regulacyjnego i gospodarczego oraz szans i wyzwań związanych z nowymi technologiami.

Bank Pekao jest gotowy nie tylko stawić czoła nadchodzącym zmianom, ale i wyjść im naprzeciw. Bank wchodzi w nową perspektywę strategiczną z bardzo silną pozycją, zarówno biznesową, jak i finansową. Bank Pekao jest liderem bankowości detalicznej i czempionem bankowości korporacyjnej. Doskonałe zarządzanie ryzykiem, najwyższa w Polsce nadwyżka kapitałowa, dobra pozycja płynnościowa oraz zdrowy bilans stanowią unikalną kombinację czynników dającą Bankowi Pekao najsilniejszą platformę do wejścia na ścieżkę wzrostu. Sukces nowej aplikacji mobilnej – PeoPay, pierwszej w Polsce aplikacji z autoryzacją biometryczną przelewów – potwierdza zdolność banku do innowacji.

Bank Pekao zyskał też silnych partnerów do rozwoju w postaci nowych akcjonariuszy – PZU i Polskiego Funduszu Rozwoju.

Chcemy być bankiem budującym wartość dla akcjonariuszy poprzez inteligentny wzrost w najbardziej rentownych segmentach, przy zachowaniu dyscypliny w zarządzaniu ryzykiem. Pozostajemy bankiem uniwersalnym, obsługującym wszystkie segmenty klientów – ale chcemy to robić w sposób jeszcze bardziej zintegrowany i jeszcze lepiej wykorzystywać synergie wynikające z tego charakteru. Pragniemy budować wartość dla klienta poprzez relacyjność i jakość – być zawsze blisko klienta i jego potrzeb. Jednocześnie będziemy bankiem efektywnym i nowoczesnym – zarówno z punktu widzenia klientów, jak i pracowników.” – mówi Michał Krupiński, Prezes Zarządu Pekao S.A.

 Ta wizja banku przekłada się na jasno określone priorytety biznesowe.

 

  • Pekao będzie liderem inteligentnego wzrostu

Celem Banku Pekao jest dochodowy wzrost. Bank zamierza jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności relacji, szczególnie w segmencie dużych firm, gdzie pozycja rynkowa Pekao jest już bardzo silna. Dzięki cross-sell Bank Pekao planuje w segmencie bankowości korporacyjnej wzrost dochodu na kliencie o 30%-40%, natomiast w segmencie MŚP planowany jest wzrost o 35%.  

Silny wzrost wolumenów kredytowych i akwizycji nowych klientów przewidywany jest w dochodowych segmentach / produktach, w których dodatkowo Pekao nie ma w pełni wykorzystanego potencjału (np. pożyczka gotówkowa, segment mikroprzedsiębiorstw i MŚP). W segmencie Mikro ambicją Banku Pekao jest 3-krotnie szybszy przyrost klientów, a w segmencie MŚP dwukrotnie szybszy.

Bank Pekao stawia sobie cele ambitne, ale realistyczne – co pokazują wyniki za ostatnie miesiące.

W segmencie klientów indywidualnych Bank Pekao zamierza 2-krotnie zwiększyć tempo przyrostu liczby rachunków dzięki nowej ofercie oraz wyróżniającej się jakości i wygodzie w codziennym bankowaniu. Bank pragnie w pełni wykorzystać potencjał bazy klientów dzięki zaawansowanej analityce CRM oraz segmentacji behawioralnej z wykorzystaniem Big Data. Dzięki lepszej znajomości potrzeb klientów Bank Pekao chce zwiększyć penetrację PEX o 50% a penetrację bankassurance o 100%. W dalszym ciągu rozwijane będą funkcjonalności kanałów zdalnych, ale sieć oddziałów pozostanie ważnym kanałem sprzedaży i doradztwa.

Bank zamierza dynamicznie zwiększać swój udział w segmencie mikroprzedsiębiorstw oraz MŚP dzięki dostępności, atrakcyjnej ofercie oraz efektywnym i szybkim procesom. Usprawnione zostaną procesy kredytowe, co znacznie skróci czas oczekiwania na decyzję. Wzbogacona zostanie oferta dostępna w platformach e-bankingowych oraz udostępniony zostanie szereg usług dodatkowych.

Bank Pekao będzie także umacniać pozycję lidera w bankowości korporacyjnej poprzez rozwój relacji ze swoimi klientami i unikalny know-how. Bank chce m.in. dostarczyć polskim firmom złożone produkty bankowości inwestycyjnej, do tej pory zarezerwowane wyłącznie dla największych korporacji, oraz wspierać polskie firmy w rozwoju ich biznesu międzynarodowego.

Bank zamierza jeszcze lepiej wykorzystać synergie, jakie wynikają z dużej skali działania we wszystkich segmentach klientów oraz szanse, jakie daje współpraca z PZU i PFR.

 

  • Bank Pekao będzie ekspertem efektywności i jakości

Bank zamierza skupić się na trzech obszarach efektywności i jakości – komercyjnej, kosztowej i obsługi.

Bank Pekao chce zwiększać efektywność komercyjną sieci sprzedaży, by w pełni wykorzystać potencjał sieci blisko 900 oddziałów – jednej z największych na rynku – oraz wieloletnich relacji z klientami pielęgnowanych przez pracowników banku. W tym celu planowana jest optymalizacja procesów sprzedażowych, by pracownicy mogli skupić się na tworzeniu wartości dla klientów i Banku Pekao.

Celem Banku Pekao jest także zwiększenie efektywności kosztowej dzięki centralizacji, uproszczeniu procesów i wykorzystaniu nowych technologii (digitalizacja, Robotic Process Automation).

Bank zapewni swoim klientom wyróżniającą się jakość obsługi, skupiając się w pierwszej kolejności na tych procesach i produktach, które są kluczowe z punktu widzenia satysfakcji klienta i realizacji strategii

 

  • Bank Pekao pozostanie ekspertem zintegrowanego zarządzania ryzykiem

Bank Pekao zamierza rosnąć dynamicznie, ale też bezpiecznie – dla spełnienia obu tych warunków kluczowym czynnikiem jest dalsze efektywne zarządzanie ryzykiem.

Bank skupi się na rozwoju obszaru Modelowania i Zarządzania Ryzykiem, co pozwoli na zmniejszenie pracochłonności procesów operacyjnych oraz optymalną ocenę profilu ryzyka klienta. Bank Pekao stawia także na efektywne procesy kredytowe – pozwoli to efektywnie pozyskiwać biznes i zapewni wysoką satysfakcję klientów.

W perspektywie roku 2020 Bank Pekao chce także wdrożyć metodę ratingów wewnętrznych, co umożliwi optymalizację kapitałochłonności oraz pozytywnie wpłynie na możliwości dalszego wzrostu i rentowność kapitału w dłuższej perspektywie czasowej.

 

  • Bank Pekao będzie pracodawcą dla najlepszych

Przy najlepszej ofercie, najsprawniejszych procesach i największej bazie klientów, bank jest niczym bez ludzi, którzy go tworzą. Obszar zasobów ludzkich będzie kluczowy dla powodzenia strategii – dlatego Bank Pekao stawia na kompetencje i efektywność współpracy.

By móc pozyskiwać najbardziej kompetentnych pracowników, Bank Pekao chce stać się pracodawcą pierwszego wyboru, oferując pracownikom unikalne doświadczenia – ambitne wyzwania, innowacyjne projekty. Pekao zamierza również mocniej zaangażować się w inicjatywy skupiające osoby / podmioty z obszarów kluczowych dla rozwoju Pekao (innowacje, technologia).

Bank Pekao pragnie w dalszym ciągu atrakcyjnie wynagradzać swoich pracowników, mocno wiążąc wynagrodzenia z osiąganymi efektami.

Bank Pekao ma jasno określone cele i priorytety oraz jasne plany jak je zrealizować. Pierwsze efekty podejmowanych działań potwierdzają słuszność obranych kierunków, a doświadczona kadra zarządcza i pracownicy są gwarantem skutecznego wdrożenia strategii.” – dodaje Michał Krupiński, Prezes Zarządu Pekao S.A.

kontakt dla mediów
Katarzyna Karpiuk
Rzecznik Prasowy, Dyrektor Biura Komunikacji i Inicjatyw Korporacyjnych, Bank Pekao S.A.
Katarzyna Karpiuk

media@pekao.com.pl

tel: + 48 22 524 54 48

informacje o firmie

 


Bank Pekao SA działa od 88 lat, jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę siłę kapitałową mierzoną współczynnikiem wypłacalności, Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce i jedną z najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie (współczynnik Core Tier 1 na koniec trzeciego kwartału 2017 r. na poziomie 16,5%).

Bank Pekao SA jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Zarówno w 2016, jak i w 2015 r. Bank zdobył Złotego Bankiera w kategorii Innowacja za wdrożenie mobilnych płatności PeoPay HCE oraz karty wielowalutowej. Według magazynu EMEA Finance, Bank otrzymał tytuł „Most innovative Bank in CEE & CIS”. Lubelska KULkarta - legitymacja studencka z funkcją płatniczą – efekt współpracy Banku z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim otrzymała przyznawaną w Londynie nagrodę Contactless & Mobile Awards 2016.

Na polu bankowości korporacyjnej w 2016 roku, Bank Pekao obronił tytuł Innowatora Roku w obszarze bankowości transakcyjnej w międzynarodowym rankingu magazynu Global Finance. Niezależni eksperci docenili Umowę Generalną, czyli najszerszy na rynku katalog produktów i usług bankowych, zintegrowany w jeden pakiet. Umowa Generalna została nagrodzona również Złotym Godłem Quality International 2016.

Bankowość Prywatna Banku Pekao SA uznana ostała za najlepszą w Polsce przez międzynarodowe miesięczniki finansowe: The Banker i Professional Wealth Management oraz Global Finance.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Karpiuk
Rzecznik Prasowy, Dyrektor Biura Komunikacji i Inicjatyw Korporacyjnych, Bank Pekao S.A.
Katarzyna Karpiuk

media@pekao.com.pl

tel: + 48 22 524 54 48

informacje o firmie

 


Bank Pekao SA działa od 88 lat, jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę siłę kapitałową mierzoną współczynnikiem wypłacalności, Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce i jedną z najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie (współczynnik Core Tier 1 na koniec trzeciego kwartału 2017 r. na poziomie 16,5%).

Bank Pekao SA jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Zarówno w 2016, jak i w 2015 r. Bank zdobył Złotego Bankiera w kategorii Innowacja za wdrożenie mobilnych płatności PeoPay HCE oraz karty wielowalutowej. Według magazynu EMEA Finance, Bank otrzymał tytuł „Most innovative Bank in CEE & CIS”. Lubelska KULkarta - legitymacja studencka z funkcją płatniczą – efekt współpracy Banku z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim otrzymała przyznawaną w Londynie nagrodę Contactless & Mobile Awards 2016.

Na polu bankowości korporacyjnej w 2016 roku, Bank Pekao obronił tytuł Innowatora Roku w obszarze bankowości transakcyjnej w międzynarodowym rankingu magazynu Global Finance. Niezależni eksperci docenili Umowę Generalną, czyli najszerszy na rynku katalog produktów i usług bankowych, zintegrowany w jeden pakiet. Umowa Generalna została nagrodzona również Złotym Godłem Quality International 2016.

Bankowość Prywatna Banku Pekao SA uznana ostała za najlepszą w Polsce przez międzynarodowe miesięczniki finansowe: The Banker i Professional Wealth Management oraz Global Finance.