nowe produkty/usługi ekonomia/biznes/finanse

Kolejne banki robią ukłon w stronę klientów z Ukrainy

25.10.2017 | Bankier.pl

Przybywa banków, które wychodzą naprzeciw potrzebom nowego segmentu klientów. Najbardziej aktywne instytucje umożliwiają obsługę w języku ukraińskim w oddziale i na infolinii, kilka z nich stawia również na obcojęzyczne wersje materiałów reklamowych. Redakcja Bankier.pl przeanalizowała także dostępność kont osobistych i lokat dla obywateli zza wschodniej granicy, po raz pierwszy publikując podsumowanie również w języku ukraińskim.

Bankowość dla obcokrajowców w Polsce kuleje – taki wniosek płynął z analizy oferty bankowej przeprowadzonej przez redakcję Bankier.pl w czerwcu br. Ponad trzy miesiące później nadal nie widać gwałtownego zwrotu w stronę nowych klientów, jednak pojedyncze instytucje decydują się na wprowadzenie ułatwień dla coraz liczniejszej grupy obywateli Ukrainy w naszym kraju.

Z pracownikiem banku można dziś porozmawiać po ukraińsku m.in. na infolinii BGŻ BNP Paribas, Banku Zachodniego WBK, Getin Banku, Banku Millennium, Banku Pekao czy PKO Banku Polskiego. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie wszystkie instytucje ofertują taką możliwość w pełnym zakresie – w niektórych przypadkach z konsultantem znającym język ukraiński porozmawiać uda się tylko w określonych godzinach. Podobnie w przypadku kontaktu z pracownikiem oddziału – obsługa w języku ukraińskim jest możliwa w wybranych placówkach BGŻ BNP Paribas, Banku Zachodniego WBK i Getin Banku. Kilka banków rozpoczęło także dystrybucję materiałów reklamowych w języku ukraińskim – to ponownie BGŻ BNP Paribas, Bank Zachodni WBK, Bank Millennium i PKO BP, ale także Raiffeisen Polbank.

Oferta kont osobistych dla obywateli Ukrainy jest póki co tożsama z propozycjami dla rodzimych klientów. Różnice, w zależności od banku, dotyczą najczęściej sposobów zakładania rachunku (obcokrajowiec nie zawsze będzie mógł zrobić to online) i rodzaju wymaganych dokumentów. Dla klientów z innych krajów znaczenie będą miały opłaty za zagraniczne przelewy czy korzystanie z bankomatów poza terytorium Polski. Dopiero po uwzględnieniu tych parametrów, układ sił w rankingu najlepszych kont zaczyna się różnić od zestawienia dla klienta polskiego. – Banki próbują zawalczyć o nowego klienta nie tyle niższymi opłatami, co obsługą rachunku w jego języku. Dostępność konsultantów na infoliniach czy strony internetowe w języku ukraińskim – głównie tak banki próbują złowić klientów zza wschodniej granicy – podsumowuje wyniki rankingu ROR-ów Mateusz Gawin, redaktor Bankier.pl. 

Klienci z Ukrainy zainteresowani ulokowaniem swoich oszczędności w bankach w Polsce również bez większych przeszkód skorzystają z uniwersalnej oferty, w tym także z najlepszych propozycji na rynku. Ale i tu mogą napotkać na pewne ograniczenia. – W przypadku obywatela Ukrainy, poza standardowymi warunkami, które towarzyszą lokatom, istotną rolę odegra kanał umożliwiający jej założenie oraz dokumenty, których przedłożenia oczekuje bank. Uproszczone formalności będą obowiązywały w instytucjach, które prowadzą już dla tego klienta konto osobiste – mówi Monika Dekrewicz, redaktor Bankier.pl. 

Przedruk i powielanie informacji prasowej oraz komentarzy analityków Bankier.pl dozwolone pod warunkiem powołania się na źródło Bankier.pl.

Więcej na ten temat:

Ranking kont osobistych dla obywateli Ukrainy – polska wersja językowa:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kont-osobistych-dla-obywateli-Ukrainy-Bankier-pl-pazdziernik-2017-7551447.html

Ranking kont osobistych dla obywateli Ukrainy – ukraińska wersja językowa:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-kont-osobistych-dla-obywateli-Ukrainy-Bankier-pl-pazdziernik-2017-7551447,2.html

kontakt dla mediów
Malwina Wrotniak
redaktor naczelna, Redakcja Bankier.pl
Malwina Wrotniak

m.wrotniak@bankier.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Malwina Wrotniak
redaktor naczelna, Redakcja Bankier.pl
Malwina Wrotniak

m.wrotniak@bankier.pl

informacje o firmie