sprawy społeczne towary konsumpcyjne media/marketing/reklama

Światowy Dzień Żywnościowy 2017. Social media a jedzenie – UDOSTĘPNIAMY, ale nie DZIELIMY SIĘ

12.10.2017 | Knorr

Każdego roku w social media pojawia się 1,2 miliarda postów dotyczących jedzenia, a tymczasem codziennie na świecie 815 milionów ludzi chodzi spać głodnych.

Codziennie w social media jest publikowanych, lubianych i udostępnianych miliony postów nawiązujących do jedzenia. Oznacza to miliardy wzmianek o jedzeniu rocznie. Jednocześnie 815 milionów ludzi na świecie idzie spać, będąc głodnymi. Dzielimy się jedzeniem, by można je było podziwiać – nie jeść. Udostępniamy, ale się nim nie dzielimy. W obliczu przypadającego 16 października Światowego Dnia Żywności marka Knorr zachęca miłośników jedzenia, by mieli to na uwadze, i prowadzi akcję #ShareTheMeal.

Codziennie jedna na dziewięć osób na świecie zasypia głodna

Światowy Program Żywnościowy ONZ (WFP) wskazuje na najnowsze dane mówiące, że 815 milionów ludzi – czyli jedna na dziewięć osób - idzie spać, będąc głodnymi. Gdyby jedno z dziewięciu naszych zdjęć jedzenia publikowanych w tym tygodniu było zamienionych na wsparcie posiłków dla potrzebujących – w kwocie zaledwie 20 eurocentów – w tym tygodniu nakarmionych zostałoby 2 miliony ludzi.

Podczas tegorocznego Światowego Dnia Żywności marka Knorr daje miłośnikom jedzenia szansę zamiany swoich postów dotyczących jedzenia na realne posiłki dla potrzebujących. 16 października, za każdym razem, gdy post marki Knorr #ShareTheMeal zostanie udostępniony na portalach Facebook lub Twitter, Knorr przekaże, za pośrednictwem Światowego Programu Żywnościowego, kwotę będącą równowartością jednego posiłku. W rezultacie będzie to 1,5 miliona posiłków. Marka zachęca również, by pobierać aplikację ShareTheMeal Światowego Programu Żywnościowego, która umożliwia zrobienie zdjęcia jedzenia i przekazanie darowizny o wartości 40 eurocentów – tyle wystarczy, by już dzięki prostemu kliknięciu na smartfonie zapewnić jednemu dziecku całodzienne wyżywienie.

Środki przekazane przez Knorr dotrą do potrzebujących rodzin – za sprawą systemu do przelewów gotówkowych Światowego Programu Żywnościowego. Oznacza to, że potrzebujący mogą wybrać i sami z godnością zakupić jedzenie. Tegoroczna akcja Knorr bazuje na doświadczeniach i sukcesach kampanii z poprzednich lat, dzięki którym marka we współpracy ze Światowym Programem Żywnościowym od 2014 roku przekazała już 3 miliony pełnowartościowych posiłków szkolnych.

Wspólnie podnośmy świadomość problemu

Cathryn Sleight, EVP Knorr: „Jako społeczeństwo nigdy nie byliśmy tak wielkimi pasjonatami jedzenia. Każdego roku pojawia się w social mediach 1,2 miliarda postów z hashtagiem #food. Jednocześnie 815 milionów ludzi głoduje. To musi się zmienić. Jako jedna z największych na świecie marek z kategorii żywnościowej, nie możemy ignorować tego braku równowagi. Czujemy się odpowiedzialni za to, by próbować zmienić statystyki w tym porównaniu. Przyczyny głodu na świecie są złożone, ale podczas Światowego Dnia Żywności zachęcamy ludzi, by wspólnie podnosić świadomość tego problemu i podejmować działania. Niezależnie, czy udostępnimy post Knorr czy przekażemy darowiznę za pomocą aplikacji Światowego Programu Żywnościowego ShareTheMeal - każdy może przyczynić się do zmiany”.

“W 2016 roku Światowy Program Żywnościowy dał ponad 14 milionom ludzi możliwość wyboru jedzenia i przygotowania posiłków dla swoich rodzin,” zaznacza Prerana Issar, Director of Private Sector Partnerships ze Światowego Programu Żywnościowego. “W tym roku inicjatywa marki Knorr podczas Światowego Dnia Żywności, by podzielić się posiłkiem dzięki social mediom, jest inspirującym przykładem, jak proste działanie może przyczynić się do zmian w życiu innych.”

Aplikcja The Share Meal jest dostępna do pobrania na platformy IOS i Android tutaj: https://app.adjust.com/u0ts56

___________________________________________________________________________

O współpracy Unilever ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ

Unilever wraz ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ współpracują od 2007 roku, dostarczając szkolne posiłki w krajach rozwijających się. W tym czasie Unilever przekazał ponad 30 milionów dolarów na wsparcie Światowego Programu Żywnościowego. Ponadto, od 2014 roku Knorr, największa marka z portfolio Unilever, w związku ze Światowym Dniem Żywności fundowała każdego roku 1 milion pełnowartościowych posiłków dla dzieci w szkołach.

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Joanna Szałasz
specjalista public relations, Knorr
Joanna Szałasz

joanna.szalasz@knorr.pl

informacje o firmie