handel środowisko naturalne/ekologia ekonomia/biznes/finanse

Carrefour inwestuje w zielone technologie

04.10.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska, właściciel i zarządca Galerii Słowiańskiej, zamontował na dachu zgorzeleckiego obiektu nowatorską instalację wykorzystującą technologię fotowoltaiczną i wiatrową. Specjalne panele oraz wiatraki działają od początku września br.

Hybrydowy układ wdrożony na dachu hipermarketu Carrefour w Galerii Słowiańskiej jest pierwszą tego typu instalacją zbudowaną przez sieć, a zarazem pierwszym układem zbudowanym na taką skalę w Polsce. Jego całkowita moc to blisko 40 kW. Pozwoli to pokryć około 3 procent całkowitego zapotrzebowania na energię elektryczną hipermarketu.

Instalacja fotowoltaiczna na dachu sklepu składa się 86 modułów o łącznej mocy 23,7 kW. Panele zostały ustawione w kierunku południowo-zachodnim na specjalnych konstrukcjach o nachyleniu 15 stopni. Z instalacją współpracuje 16 turbin wiatrowych o łącznej mocy 16 kW. Średnica łopat każdej turbiny wynosi 2 metry.

- Układ hybrydowy na dachu Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu to projekt testowy. Kolejne miesiące pozwolą nam dokonać oceny pracy całej instalacji. W przypadku potwierdzenia jej efektywności i uzyskanych oszczędności energii elektrycznej, projekt wdrożymy także w innych lokalizacjach – mówi Paweł Dolański, Dyrektor Departamentu Aktywów w Carrefour Polska.

Funkcjonowanie instalacji jest monitorowane na bieżąco. Sprawdzane są między innymi aktualna moc układu, łączna moc dzienna czy wskaźnik redukcji CO2.

Hybrydowa instalacja to nie jedyne ekologiczne rozwiązanie wdrażane w obiektach Carrefour Polska. Już w 5 sklepach sieci - w Sosnowcu, Zamościu, Olsztynie, Gdańsku oraz Warszawie – zastosowany został innowacyjny system wykorzystujący temperaturę wód podziemnych do obniżenia lub podwyższenia temperatury powietrza w obiekcie. W remodelingowanych i nowych placówkach Carrefour inwestuje również w energooszczędne regały chłodnicze oraz w wymianę systemów chłodniczych wykorzystujących freony na przyjazne środowisku instalacje wykorzystujące dwutlenek węgla. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć zużycie energii o 20 procent.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.