styl życia zainteresowania/hobby sprawy społeczne towary konsumpcyjne

ZM Henryk Kania podzielą się posiłkiem

25.09.2017 | ZM Henryk Kania S.A.

Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A. włączają się do ogólnopolskiej zbiórki żywności pod hasłem „Podziel się posiłkiem”. W ramach akcji, pod koniec września przekażą pełnowartościowe produkty do Śląskiego Banku Żywności.

Celem programu jest przekazanie jak największej liczby posiłków dla niedożywionych dzieci. Program zainicjowała firma Danone, a organizatorem Ogólnopolskiej Zbiórki Żywności „Podziel się posiłkiem” jest Federacja Polskich Banków Żywności. – ZM Kania jako firma odpowiedzialna społecznie, która regularnie współpracuje ze Śląskim Bankiem Żywności, bardzo chętnie włączamy się w tegoroczną akcję zbiórki żywności – mówi Dominika Rąba, wiceprezes zarządu Spółki – jednego z liderów polskiego rynku mięsnego. I dodaje: – Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego w Polsce marnuje się blisko 9 mln ton żywności rocznie. Warto więc zadbać o to, by trafiała ona do potrzebujących, których wokół nas jest bardzo wielu.

Wg dostępnych danych, sektor produkcyjny odpowiedzialny jest za marnowanie blisko 6,6 mln ton odpadów żywnościowych, gospodarstwa domowe ponad 2 mln ton, a inne źródła czyli sektor dystrybucji to 350 tys. ton żywności. Dane te sytuują Polskę na 5. miejscu państw marnujących jedzenie w Unii Europejskiej – za Wielką Brytanią, Niemcami, Francją oraz Holandią.

Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A. rozpoczęły współpracę ze Śląskim Bankiem Żywności w sierpniu 2016 roku. Dzięki temu dożywiają ok. 50 000 potrzebujących mieszkających na Śląsku. To pierwszy w Polsce przetwórca mięsny, który zdecydował się na podpisanie z Bankiem długofalowego porozumienia.

Śląski Bank Żywności powstał w 2001 roku. Posiada Status Organizacji Pożytku Publicznego – Non Profit. Jest członkiem Federacji Polskich Banków Żywności.

kontakt dla mediów
Paweł Sikora
Public Relations Manager, ZM Henryk Kania S.A.
Paweł Sikora

psikora@zmkania.pl

informacje o firmie

Historia Zakładów Mięsnych Henryk Kania tworzona jest z wielką pasją od ponad 25 lat. Jednak jej korzenie sięgają o wiele głębiej, bo XIX wieku, kiedy to w Pszczynie kwitło tradycyjne rzemiosło masarskie. W miejscu obecnej siedziby spółki, zakłady masarskie mieściły się bowiem od dawna.

W 1990 roku Henryk Kania wzbogacił tradycyjne rzemiosło o najnowsze metody przetwórstwa, rozwijając dynamiczne przedsiębiorstwo rodzinne na miarę nowego stulecia. Firma skutecznie przeniosła tradycyjną wiedzę i umiejętności w nowoczesne realia. Z pszczyńskiej, wielowiekowej tradycji masarskiej czerpiemy jednak do dziś wszystko to, co najlepsze, czyli sprawdzone przepisy, tajniki sztuki obróbki mięsa oraz wysoka dbałość o jakość wyrobów. Dzięki temu poszczególne linie asortymentowe tworzą gamę unikalnych delikatesów przeznaczonych dla smakoszy z każdego zakątka Polski i Europy. Wśród naszych produktów można znaleźć zarówno otulone dębowym dymem szynki, jak i podsuszane kiełbasy, a także muśnięte mieszanką subtelnych przypraw polędwice.

Dziś Zakłady Mięsne Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. To także innowacyjny i prężnie rozwijający się eksporter. Głównymi odbiorcami naszych produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.  

Od marca 2012 roku akcje ZM Henryk Kania są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

załączniki

kontakt dla mediów
Paweł Sikora
Public Relations Manager, ZM Henryk Kania S.A.
Paweł Sikora

psikora@zmkania.pl

informacje o firmie

Historia Zakładów Mięsnych Henryk Kania tworzona jest z wielką pasją od ponad 25 lat. Jednak jej korzenie sięgają o wiele głębiej, bo XIX wieku, kiedy to w Pszczynie kwitło tradycyjne rzemiosło masarskie. W miejscu obecnej siedziby spółki, zakłady masarskie mieściły się bowiem od dawna.

W 1990 roku Henryk Kania wzbogacił tradycyjne rzemiosło o najnowsze metody przetwórstwa, rozwijając dynamiczne przedsiębiorstwo rodzinne na miarę nowego stulecia. Firma skutecznie przeniosła tradycyjną wiedzę i umiejętności w nowoczesne realia. Z pszczyńskiej, wielowiekowej tradycji masarskiej czerpiemy jednak do dziś wszystko to, co najlepsze, czyli sprawdzone przepisy, tajniki sztuki obróbki mięsa oraz wysoka dbałość o jakość wyrobów. Dzięki temu poszczególne linie asortymentowe tworzą gamę unikalnych delikatesów przeznaczonych dla smakoszy z każdego zakątka Polski i Europy. Wśród naszych produktów można znaleźć zarówno otulone dębowym dymem szynki, jak i podsuszane kiełbasy, a także muśnięte mieszanką subtelnych przypraw polędwice.

Dziś Zakłady Mięsne Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. To także innowacyjny i prężnie rozwijający się eksporter. Głównymi odbiorcami naszych produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.  

Od marca 2012 roku akcje ZM Henryk Kania są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.