wydarzenia sport

Finał Nestlé Cup z udziałem gwiazd polskiego sportu

15.09.2017 | Nestlé Polska S.A.

W dniach 13-14 września na stadionie AWF w Warszawie niemal 600 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów rywalizowało w Finale Nestlé Cup będącym zwieńczeniem tegorocznej edycji programu „Lekkoatletyka dla każdego!” (LDK!). Na trybunach swoich przyszłych następców dopingowało wiele gwiazd królowej sportu wśród których znaleźli się Paweł Fajdek, Wojciech Nowicki, Maria Andrejczyk, Kamila Lićwinko, Malwina Kopron, Piotr Lisek, Paweł Wojciechowski i Tomasz Majewski.

Stadion Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie zgromadził liczną publiczność, wśród której znalazły się czołowe gwiazdy polskiej lekkoatletyki. Niespodzianką dla wszystkich uczestników wydarzenia była nietypowa rywalizacja Pawła Fajdka, Wojciecha Nowickiego i Pawła Wojciechowskiego w biegu w stroju sumo oraz rzucie piłką gimnastyczną w dal, w której najlepszy okazał się tegoroczny Mistrz Świata w rzucie młotem z Londynu Paweł Fajdek.

Mityng w Warszawie był ukoronowaniem całorocznych starań uczestników programu „Lekkoatletyka dla każdego!”, a także ich docenieniem za wielki wysiłek. W klasyfikacji medalowej najwięcej złotych medali (3 na 4) zdobyli reprezentanci Opolskiego Ośrodka Lekkiej Atletyki. Sukcesami mogli pochwalić się również młodzi sportowcy z województwa śląskiego (11 krążków, w tym 2 złote) i województwa warmińsko-mazurskiego (7 krążków, w tym 2 złote).

Celem projektu „Lekkoatletyka dla każdego!” jest promocja aktywności fizycznej i edukacja w zakresie prawidłowego odżywiania i nawadniania u dzieci i młodzieży. W 2017 roku programem objęto 130 000 dzieci, zorganizowano 1400 wydarzeń w szkołach w całej Polsce, w tym m.in. lekcje żywieniowe prowadzone przez znanych lekkoatletów i ekspertów firmy Nestlé.

Angażując się w program „Lekkoatletyka dla każdego!”, realizujemy naszą strategię dzielenia się wiedzą na temat prawidłowego odżywiania i zachęcania do aktywności fizycznej. W ten sposób wpływamy na jakość życia i sprawiamy, że staje się ono lepsze. Rozpoczęliśmy właśnie kolejny etap naszej współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki. Podjęliśmy pracę nad unikatowym projektem badawczym ‘#ZacznijodLekkiej2017’. Realizujemy go wspólnie z PZLA i Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego. Jego celem jest ocena sposobu żywienia, stanu odżywienia i sprawności fizycznej 12-13-latków. - mówi Simon Smith, Prezes Nestlé Polska S.A.

Zostałam ambasadorską programu „Lekkoatletyka dla każdego!”, ponieważ sportowiec powinien propagować zdrowy styl życia. Czuję się wyróżniona, że mogę z takim przekazem trafić do najmłodszych adeptów królowej sportu. – powiedziała czwarta zawodniczka Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w rzucie oszczepem, Maria Andrejczyk. Ambasadorami LDK! są także Piotr Małachowski i Anna Jagaciak-Michalska.

„Lekkoatletyka dla każdego” to projekt mający na celu promocję aktywności fizycznej oraz prawidłowego żywienia wśród dzieci i młodzieży. Program realizują wspólnie Polski Związek Lekkiej Atletyki i Nestlé Polska, a jego działania skierowane są do uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów. W ubiegłym roku program „Lekkoatletyka dla każdego” był realizowany w całej Polsce przez 16 wojewódzkich Ośrodków Lekkiej Atletyki.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.