internet technologie media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Przyszłość dziennikarstwa w społeczności sieciowej

07.09.2017 | Ericsson Sp. z o.o.

Dziennikarstwo jutra zapowiada się obiecująco, choć nie natychmiast i z koniecznością wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych. Ericsson Networked Society Lab opublikował raport pod tytułem „Przyszłość dziennikarstwa w społeczności sieciowej”.

Dokonując weryfikacji obecnej strategii agencji prasowych i redakcji, sposobu korzystania z wiadomości przez użytkowników Internetu i ich zadania na temat docierających internetowo tekstów, Ericsson określił aktualny obraz zainteresowania wiadomościami.

Właściwie użyte technologie cyfrowe dostarczają ogromnych możliwości przesyłania wartościowych wiadomości wybranym klientom. Czytelnicy będą gotowi płacić za rzetelnie opracowane i spersonalizowane tematycznie treści. Zanim to jednak nastąpi dziennikarze winni zaprząc nowe aplikacje w służbie wysyłania skrojonych na miarę potrzeb użytkownika treści .Obecnie ponad czterdzieści procent Internautów czerpie wiadomości z mediów społecznościowych, ufa bardziej znajomym niż dziennikarzom. Zbudowanie zaufania czytelników j to duże wyzwanie dla mediów. Kto zostanie uznany za godnego czytania dziennikarza zostanie zweryfikowane przez czytelników w sieci, a nie redakcję.

Subskrybenci Europy Zachodniej i Ameryki Północnej nie zostaną głównym źródłem dochodu dla informacji newsowych w najbliższym czasie. Aczkolwiek niechęć do płacenia za newsy nie jest tendencją ogólnoświatową. Za to światowy jest spadek czytelnictwa prasy drukowanej. Tradycyjne, papierowe media nie znikną, pozostaną jako ekskluzywna nisza.

Wzrośnie wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej  w mediach.

Więcej w załączonej publikacji .

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska