nowe produkty/usługi internet ekonomia/biznes/finanse

W mBanku klienci założą profil zaufany ePUAP

28.08.2017 | Grupa mBank

W serwisie bankowości internetowej mBanku można założyć profil zaufany ePUAP w kilku prostych krokach. Dzięki temu klienci mBanku nie muszą już wychodzić z domu, aby uzyskać dostęp do elektronicznych usług administracji publicznej.

mBank dołączył do grona banków oferujących możliwość założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w urzędzie. Ten darmowy podpis elektroniczny pozwala na załatwianie spraw urzędowych online. Daje możliwość elektronicznego podpisywania wniosków, deklaracji i logowania się do państwowych platform takich jak portal podatkowy, ePUAP czy PUE ZUS.

Zaletą założenia profilu zaufanego za pośrednictwem mBanku jest nie tylko brak konieczności wizyty w urzędzie podczas rejestracji. Dzięki temu rozwiązaniu możemy kontaktować się z administracją publiczną z użyciem tego samego hasła i loginu, którymi posługujemy się podczas logowania do banku. Nie ma potrzeby tworzenia i zapamiętywania odrębnych danych dostępowych. Dodatkowo, zyskujemy całodobowy dostęp do systemów elektronicznych administracji publicznej, całkowicie bez kolejek i z możliwością podglądu stanu swoich spraw.

- Nasi klienci to specyficzna grupa, która do samodzielnego realizowania operacji bankowych online przywykła już lata temu. Z chęcią też korzystają z udostępnianych przez nas możliwości kontaktu z administracją państwową, co pokazała popularność  wniosku o wypłatę świadczenia w programie Rodzina 500+, wdrożonego w ubiegłym roku. Mamy nadzieję, że udostępnienie profilu zaufanego spotka się z równie dobrym przyjęciem – tłumaczy Daniel Pindor, odpowiedzialny za wdrożenie profilu zaufanego w mBanku.   

Posiadając profil zaufany ePUAP, można załatwić już ponad 100 spraw w urzędzie, m.in:

  • złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego,
  • sprawdzić punkty karne online
  • przed wyjazdem za granicę wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • zarejestrować działalność gospodarczą
  • składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • uzyskać niezbędne dokumenty (odpisy aktów małżeństwa, zaświadczenia o niekaralności, wypisy z księgi wieczystej etc.)
informacje o firmie
informacje o firmie