nowe produkty/usługi handel internet technologie

shumee mówi prawdę

22.08.2017 | Shumee

Shumee uruchomiło system rekomendacji oparty o sieciową propagację autorskich treści pomiędzy znajomymi. Dzięki temu marki budują wiarygodny przekaz, a klienci zyskują wymierne korzyści. W pierwszych tygodniach partnerzy programu ‚shumeesz i masz’ zbudowali ponad milionowy zasięg w mediach społecznościowych.

Konsumenci coraz mniej wierzą reklamie. A trend związany z wykorzystaniem możliwości analitycznych w połączeniu z systemami i platformami udającymi ludzi, w najbliższym czasie jeszcze spotęguje niewiarę w autentyczność i uczciwość treści komercyjnych.

Ale ludzie wierzą ludziom, a jeszcze bardziej tym znajomym. 85% Polaków1 rekomenduje produkty i usługi znajomym. A informacje rozchodzące się pomiędzy indywidualnymi osobami zwiększają efekt sprzedażowy innych działań o 15%2. W efekcie 85% firm3 wykorzystujących marketing rekomendacji przyznaje, że jest to skuteczna metoda pozyskania nowych klientów.

shumeesz i masz

Shumee bazując na propagowaniu wiadomości "w kręgu znajomych" uzyskuje najwyższą możliwą wiarygodność oraz zauważalność komunikatów.

W ramach programu ‚shumeesz i masz’ firmy mogą nagradzać kodami rabatowymi osoby, które polecą ich produkty lub usługi swoim znajomym na shumee i udostępnią to w innych kanałach społecznościowych. Za udostępnienie postu z unikalnym # - Klient otrzymuje w aplikacji shumee kod rabatowy do wykorzystania na zakupy.

Kampania shumee rozchodzi się od znajomego do znajomego za pomocą serwisów społecznościowych - uruchamia reakcję łańcuchową. Dodatkowo shumee współpracuje z osobami aktywnymi w kanałach social media, budującymi znaczne zasięgi. Każdy ze współpracujących z shumee influencerów przygotowuje na bazie dostarczonych mu materiałów i założeń osobistą, indywidualną treść, dopasowaną do oczekiwań swoich odbiorców.

- Coraz więcej przykładów na świecie pokazuje, jak dużą siłę mają strategie oparte o tzw. word of mouth marketing, w szczególności budowane w oparciu o media społecznościowe. Tacy giganci, jak np. Starbucks, opierają swoją komunikację na budowaniu społeczności i wykorzystywaniu systemu polecania do nagradzania lojalnych Klientów. Dzięki temu właśnie Starbucks wydaje na marketing nie więcej niż 1% przychodów firmy - mówi Szymon Midera, szef shumee.

W pierwszych tygodniach funkcjonowania ‚shumeesz i masz’ z programu skorzystały marki z różnych branż:

- Widzimy pierwsze bardzo pozytywne efekty naszego programu rekomendacji. W ciągu kilku tygodni za pośrednictwem użytkowników i przy wsparciu influencerów zbudowaliśmy realny zasięg komunikacji dla marek Top Secret i Troll na poziomie blisko 0,5 mln, a pojedynczy użytkownik skutecznie dotarł do około 100 swoich znajomych - dodaje Midera.

Co daje udział w programie?

  • nowych klientów na bazie autentycznych rekomendacji,
  • zasięg komunikacji poprzez autorskie treści publikowane przez użytkowniów i influencerów,
  • lojalność Klientów - przyznając kody rabatowe i zachęcając do kolejnych zakupów,
  • wiarygodność marki poprawiając efektywność wszystkich działań sprzedażowych,
  • możliwość sondowania opinii użytkowników i otwarty dialog z klientami.

Więcej o programie na stronie internetowej www.shumeesz.pl.

System rekomendacyjny to przykład na wykorzystanie siły marketingu rekomendacji i krok shumee w stronę pełnej funkcjonalności nowoczesnego, wygodnego ekosystemu zakupowego zarówno dla firm, jak i indywidualnych użytkowników. Program będzie wspierał w mierzeniu faktycznych efektów rekomendacji za pomocą tzw. refferal linków.

Shumee dostępne jest w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i AppStore, a także w wersji webowej (RWD). W sumie z platformy shumee skorzystało już ponad 20 tys. osób. W social mediach już ponad 1 mln osób miało okazję zetknąć się w informacją o shumee.

informacje o firmie

1 Buzz Media/Maison Dom Badawczy

2 womma.org

3 Referral Marketing, A Demand Metric Benchmark Report, June 2016

informacje o firmie

1 Buzz Media/Maison Dom Badawczy

2 womma.org

3 Referral Marketing, A Demand Metric Benchmark Report, June 2016