nowe produkty/usługi handel

Carrefour wprowadza nowe minikoncepty w sklepach franczyzowych

14.07.2017 | Carrefour Polska

W 1. półroczu b.r. firma wdrożyła nowe minikoncepty i rozwiązania graficzne w swoich sklepach express convenience i express minimarket, aby ułatwić klientom wybór produktów i zwiększyć sprzedaż w placówkach franczyzowych.

Siedem nowych konceptów franczyzowych Carrefour to: „Piwa regionalne”, „Pamiątki z Polski”, oznaczenia produktów „Made in Poland”, „Bakalie - luz”, „Okrągłe ceny”, oznaczenia jajek i oznaczenia win.

Carrefour przykłada dużą wagę do dostosowania formatu sklepu i jego oferty do potrzeb klientów oraz specyfiki każdej lokalizacji. Dlatego zdarza się, że dwa sklepy działające pod szyldem Carrefour w bliskiej odległości różnią się asortymentem i konceptami.

W przypadku sklepów osiedlowych, do których zaliczają się sklepy express convenience i express minimarket Carrefour, odpowiedni asortyment i wsparcie klienta w wyborze produktów mają ogromne znaczenie. Ograniczona powierzchnia sprzedaży wpływa na dobór asortymentu, który musi szybko rotować i jednocześnie w pełni odpowiadać na potrzeby klienta, a właściwa ekspozycja produktów pozwala klientowi szybko zorientować się w dostępnej ofercie.

- Carrefour wspiera swoich franczyzobiorców na każdym etapie współpracy. Dlatego nieustannie rozwijamy nasze formaty i w ostatnim czasie wdrożyliśmy siedem nowości w sklepach franczyzowych – z korzyścią dla klientów, którzy szybciej i łatwiej mogą zrobić zakupy, oraz dla właścicieli sklepów, którym zwiększają się obrotypowiedział Marek Lipka, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.

Koncept „Piwa regionalne”
Strategia handlowa Carrefour zakłada szeroką i urozmaiconą gamę produktów, a realizacja tej strategii bazuje m.in. na rozwoju współpracy z polskimi wytwórcami produktów lokalnych i regionalnych. Nowy minikoncept Carrefour obejmuje asortyment 70 piw regionalnych, które są wyeksponowane na specjalnych regałach, z grafikami do oznaczania modułów oraz piw.

Koncept „Pamiątki z Polski”
Koncept jest przeznaczony dla sklepów w lokalizacjach typowo turystycznych i służy promocji Polski i poszczególnych regionów. Obejmuje sprzedaż produktów i pamiątek typowo polskich. Koncept uzupełniają specjalnie przygotowane grafiki, dopasowane do lokalizacji w różnych miastach.

Oznaczenia produktów „Made in Poland"
W sklepach, w których częstymi klientami są obcokrajowcy, dobrze sprawdzą się specjalne oznaczenia „Made in Poland” z charakterystycznym wzorem łowickim. Mają one przyciągać uwagę i ułatwić wybór klientom poszukującym typowo polskich produktów, takich jak słodycze Wedla czy wódki Soplica i Chopin. Oznaczenia dedykowane są 32 artykułom i zostały już wdrożone w 60 sklepach.

Koncept  „Bakalie - luz"
Ten koncept wpisuje się w prozdrowotną politykę firmy Carrefour, która od kilku lat realizuje kampanię „Z miłości do zdrowia”, obejmującą promocję zdrowego stylu życia. Bakalie są umieszczone w specjalnych stołach, przy których klienci mogą nałożyć sobie potrzebną ilość, po czym produkt jest ważony przy kasie. Koncept przeznaczony dla sklepów z zielonym szyldem został do tej pory wdrożony w 12 placówkach.

Koncept „Okrągłe ceny"
Koncept polega na specjalnym oznaczeniu produktów z okrągłymi cenami, co ma przyciągnąć uwagę klienta. Koncept jest wdrożony w prawie 100 sklepach, obejmuje pakowane sery i wędliny oraz produkty garmażeryjne i surówki.

Oznaczenia jajek
Ten koncept odzwierciedla strategię Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Carrefour, która dotyczy między innymi dbania o środowisko naturalne, poprzez przyczynianie się do ochrony bioróżnorodności. Specjalnie przygotowane woblery objaśniają klientowi oznakowania jajek. Dodatkowo, przy każdej cenówce, umieszczany jest numer informujący o sposobie chowu kur. Oznakowania ułatwiają wybór klientom i jednocześnie pełnią funkcję edukacyjną.

Oznaczenia win
Etykiety po polsku i angielsku, oznaczone odpowiednim kolorem (białym, czerwonym lub różowym) i rodzajem wina (słodkie, półsłodkie, wytrawne, półwytrawne), mają ułatwić klientom szybszy wybór, bez konieczności czytania opisów na butelkach. 

 

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Grupa Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów  w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Carrefour Polska od kilku lat angażuje się w wiele inicjatyw sportowych. W tym roku po raz pierwszy został Sponsorem Głównym 74. Tour de Pologne. Grupa Carrefour wspiera na świecie najważniejsze wyścigi kolarskie m.in. Tour de France.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

Grupa Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów  w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Carrefour Polska od kilku lat angażuje się w wiele inicjatyw sportowych. W tym roku po raz pierwszy został Sponsorem Głównym 74. Tour de Pologne. Grupa Carrefour wspiera na świecie najważniejsze wyścigi kolarskie m.in. Tour de France.