handel styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse

Rynek dowozów jedzenia kwitnie. Osiągnął już wartość 1,5 mld zł

18.07.2017 | redakcja infoWire.pl

Średnio ok. 56 zł płaci Polak za zamówiony posiłek z dostawą. Jedzenie kupujemy przeważnie w weekendy, najczęściej wybieranym przez nas daniem jest pizza, a zamówienia składamy zwykle telefonicznie. Co jeszcze wynika z raportu firmy Stava o rynku dowozów jedzenia?

Królowa jest tylko jedna

Nie jest niespodzianką, że jedzeniem najchętniej wybieranym przez Polaków jest pizza (40,6% wszystkich zamówień). Na dalszych miejscach znajdują się burgery (12,1%), kuchnia orientalna (11,1%), kebaby (9,9%), kuchnia tajska (8,4%), kuchnia polska (6%), sushi (5,3%), kanapki (3,3%) oraz kuchnia wegetariańska i wegańska (3,3%). Na popularność danego jedzenia w dużym stopniu wpływa pora dnia. Przykładowo pizzę zamawiamy przede wszystkim wieczorem, a pierogi – w porze lanczowej. Najbardziej uniwersalna wydaje się kuchnia tajska.

Sushi w cenie… wysokiej cenie

56,02 zł – tyle wynosi średnia wartość rachunku za jedzenie z dowozem. Najwięcej płacimy wtedy, kiedy zdecydowaliśmy się na sushi (średnio ok. 131 zł), kuchnię tajską (71 zł) oraz kuchnię indyjską (66 zł). Najmniej – w przypadku kebabów (40 zł), pizzy (44 zł) i kuchni orientalnej (46 zł). Najdroższe zamówienia składamy w godzinach lanczowych.

Intensywne weekendy

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Aksamit, prezes firmy Stava: „Liczba zamówień bardzo mocno zależy od dnia tygodnia. Najsłabsze są poniedziałki i wtorki – ok. kilkunastu procent mniej dostaw niż przeciętnie. Środy i czwartki są właśnie takimi przeciętnymi dniami. Natomiast piątek, sobota i niedziela to dni zdecydowanie najlepsze. Dostaw jest wtedy o kilkanaście procent więcej”.

Głównie przez telefon

W jaki sposób zamawiamy jedzenie? „Chociaż popularność zamówień przez serwisy internetowe i aplikacje wciąż rośnie, dominuje telefon. Zamówienia telefoniczne stanowią ok. 60% wszystkich. Trzeba też zwrócić uwagę, że im więcej jedzenia dowozi dana restauracja, tym udział zamówień telefonicznych jest większy” – informuje ekspert.

załączniki