styl życia zainteresowania/hobby ekonomia/biznes/finanse

Bankowość w Polsce niedostosowana do obsługi obcokrajowców. Obsługa po ukraińsku tylko u nielicznych

16.06.2017 | Bankier.pl

Mimo zwiększającej się liczby obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce, tylko nieliczne banki podejmują działania uwzględniające potrzeby tej grupy obecnych i potencjalnych klientów. Obsługa obcokrajowców w ogóle nie jest mocną stroną polskiego sektora bankowego – wynika z analizy Bankier.pl

Sprawdzenie szczegółów oferty nawet tak podstawowego produktu, jakim jest rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, to trudne zadanie dla obcokrajowca zainteresowanego ofertą banków w Polsce. Redakcja Bankier.pl przeanalizowała witryny internetowe, systemy bankowości internetowej i infolinie banków pod kątem ich obsługi w językach obcych. Zaskakuje fakt, że wciąż nie wszystkie instytucje dostrzegają potrzebę udostępniania konsumentom informacji na swój temat nawet w języku angielskim. Zaledwie kilka banków zamieszcza w sieci opis swoich produktów, prawie zawsze jednak problemem będzie zapoznanie się z regulaminem produktu po angielsku. Obsługa w innych językach to rzadkość: pojedyncze banki oferują przełączenie swoich stron internetowych na francuską, hiszpańską czy ukraińską wersję językową.

Ponad połowa z ponad dwudziestu analizowanych banków nie przewiduje wśród języków obsługi na infolinii opcji innej niż język polski. Co prawda większość instytucji deklaruje, że po połączeniu z konsultantem obcokrajowiec zostanie przekierowany do posługującego się językiem angielskim bądź innym, jednak w wielu przypadkach jest to możliwe tylko w określonych porach działania infolinii.

Tylko kilka banków zdaje się upatrywać potencjału w coraz liczniejszej grupie obywateli Ukrainy osiedlających się w Polsce. PKO Bank Polski dystrybuuje ulotki w języku ukraińskim, BGŻ BNP Paribas umożliwia użytkownikowi oglądającemu witrynę internetową banku przełączenie się na inny język, a Bank Zachodni WBK przewiduje na infolinii obsługę dla osób z Ukrainy.

– Ograniczoność usług banków w innych językach niż polski może być zaskoczeniem. Polski sektor słynie z innowacyjności w skali międzynarodowej, tymczasem wciąż wiele instytucji nie widzi potrzeb postarania się chociażby o anglojęzyczną wersję strony internetowej. Niedoceniana dziś grupa potencjalnych klientów może jednak w przyszłości wymóc na bankach zmianę standardów – mówi Malwina Wrotniak-Chałada, zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl.

Przedruk i powielanie informacji prasowej oraz komentarzy analityków Bankier.pl dozwolone pod warunkiem powołania się na źródło Bankier.pl.

Więcej na ten temat:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bankowosc-dla-obcokrajowcow-kuleje-Obsluga-po-ukrainsku-tylko-u-nielicznych-7522978.html

kontakt dla mediów
Malwina Wrotniak
redaktor naczelna, Redakcja Bankier.pl
Malwina Wrotniak

m.wrotniak@bankier.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Malwina Wrotniak
redaktor naczelna, Redakcja Bankier.pl
Malwina Wrotniak

m.wrotniak@bankier.pl

informacje o firmie