nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

Bank Pocztowy i Poczta Polska razem na rzecz obrotu bezgotówkowego

24.05.2017 | Bank Pocztowy SA

Według szacunków Banku Światowego i OECD koszt obsługi gotówki w gospodarce to około 1 proc. PKB, czyli aż 17 mld złotych rocznie. Wydanie pierwszej wspólnej karty płatniczej Banku Pocztowego i Poczty Polskiej to kolejne działanie, mające na celu promowanie obrotu bezgotówkowego oraz  bezpiecznych, nowoczesnych i wygodnych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce.

Liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce w ostatnim czasie rośnie rocznie o ok. 15  proc. Jeszcze szybciej – blisko 25 proc. rocznie - przybywa transakcji dokonywanych z użyciem kart - wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Mimo to obrót bezgotówkowy stanowi zaledwie 20 proc. transakcji płatniczych dokonywanych w Polsce, co generuje wielomiliardowe koszty związane z dominacją gotówki w zwyczajach płatniczych Polaków.

Dlatego Grupa Poczty Polskiej coraz aktywniej działa na rzecz obrotu bezgotówkowego w Polsce – ostatnio wydając z Bankiem Pocztowym pierwszą wspólną, narodową - biało-czerwoną kartę do konta. To kolejny krok, po udostepnieniu w placówkach Poczty Polskiej 8 tys. terminali POS, mający na celu promowanie nowoczesnych, wygodnych dla klienta i bezpiecznych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce. To ważne, bo jak wynika z badania Mastercard: "Postawy wobec cyfrowych innowacji" - 75 proc. polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju, a większość z nich wierzy również, że cyfryzacja różnych aspektów życia ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (59 proc.)

- Wspólne działania Poczty Polskiej i Banku Pocztowego wpisują się w Porozumienie o Strategicznej Współpracy w Obszarze Cyfryzacji Państwa podpisane przez Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa i Grupę Poczty Polskiej. Jesteśmy do tego przygotowani i w coraz szerszym zakresie możemy świadczyć klientom usługi nowoczesne i wygodne. Takie są też transakcje kartą na Poczcie, których liczba przekroczyła już 3 mln. Widzimy tu wielki potencjał, który chcemy rozwijać – mówi Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

- Zależy nam, aby Bank Pocztowy kojarzył się klientom z szeroką dostępnością świadczonych usług, dobrą jakością i przystępną ceną. Dzięki największej w kraju sieci placówek Poczty Polskiej klienci Banku Pocztowego mogą najbliżej swojego miejsca zamieszkania zrealizować potrzeby finansowe. Nawet w najmniejszych miasteczkach i wsiach, skąd do banku lub bankomatu jest daleko, w placówkach pocztowych bez trudu otworzą konto bankowe, wykonają przelewy, zrealizują płatności, założą lokatę, wezmą kredyt. Dodatkowo – z nową kartą Banku Pocztowego i Poczty Polskiej mogą uzyskać 5 proc. zwrot za transakcje dokonywane z jej użyciem. Razem mamy szansę odegrać istotną rolę w promocji wygodnych form płatności bezgotówkowych w Polsce. Uruchomienie wspólnej karty płatniczej jest potwierdzeniem faktu, że Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym mogą stać się sprawnym narzędziem w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, w tym budowy Polski Cyfrowej, najbliżej obywateli, w Polsce lokalnej – na każdej poczcie – mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Nowa Karta jest dostępna w ofercie Banku Pocztowego od maja 2017 r.

 

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie

_____________________
Bank Pocztowy S.A. jest polskim bankiem detalicznym, którego misją jest zapewnianie Klientom prostych, bezpiecznych usług finansowych. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Pocztą Polską S.A. (posiada 75% minus 10 akcji Banku), ponad 1,3 mln Klientów Banku Pocztowego ma dostęp do usług finansowych za pośrednictwem jednej z najszerszych sieci w Polsce, liczącej około 4,6 tys. placówek pocztowych. Drugim akcjonariuszem Banku jest PKO BP S.A. (posiada 25% plus 10 akcji Banku). Bank Pocztowy specjalizuje się
w najprostszych produktach bankowych oferowanych w polskich złotych Klientom detalicznym (w tym osobom fizycznym prowadzącym własną działalność gospodarczą). Potwierdzeniem jakości świadczonych przez Bank Pocztowy usług są m.in. wyróżnienia uzyskane w opublikowanym w marcu br. Badaniu Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych - 2. miejsce w rankingu satysfakcji oraz 3. miejsce w rankingu lojalności Klientów.
Bank Pocztowy – bezpieczny polski bank.

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie

_____________________
Bank Pocztowy S.A. jest polskim bankiem detalicznym, którego misją jest zapewnianie Klientom prostych, bezpiecznych usług finansowych. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Pocztą Polską S.A. (posiada 75% minus 10 akcji Banku), ponad 1,3 mln Klientów Banku Pocztowego ma dostęp do usług finansowych za pośrednictwem jednej z najszerszych sieci w Polsce, liczącej około 4,6 tys. placówek pocztowych. Drugim akcjonariuszem Banku jest PKO BP S.A. (posiada 25% plus 10 akcji Banku). Bank Pocztowy specjalizuje się
w najprostszych produktach bankowych oferowanych w polskich złotych Klientom detalicznym (w tym osobom fizycznym prowadzącym własną działalność gospodarczą). Potwierdzeniem jakości świadczonych przez Bank Pocztowy usług są m.in. wyróżnienia uzyskane w opublikowanym w marcu br. Badaniu Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych - 2. miejsce w rankingu satysfakcji oraz 3. miejsce w rankingu lojalności Klientów.
Bank Pocztowy – bezpieczny polski bank.