styl życia zainteresowania/hobby technologie

Kolejka, w której chce się stać

Kolejka. Synonim nudy i straconego czasu, który upływa w ślimaczym tempie. W ubiegły weekend Polacy doświadczali uroków stania w kolejce w trakcie Nocy Muzeów, ale większość z nas zmaga się z nimi prawie każdego dnia – do kasy, w urzędzie, na poczcie. Dzięki nowym technologiom kolejki nie muszą być jednak tak straszne, jak je malują.

Czekanie ma swoje plusy

Dzięki nowym technologiom stanie w kolejce staje się też coraz większą przyjemnością i zyskuje nowych fanów w Polsce. Mobilne rozwiązania sprawiają, że wiele aktywności możemy robić zdalnie, przez co czas w kolejce można wykorzystać równie produktywnie, co będąc np. w domu. Możemy konwersować z przyjaciółmi na czatach, zrobić zakupy, czy obejrzeć odcinek ulubionego serialu – możliwości są tysiące. Wystarczy tylko smartfon i połączenie z siecią, a możemy zyskać sporo czasu na swoje przyjemności.

Specjaliści w czekaniu

Sumując minuty, które spędzamy na staniu w kolejkach, statystycznie każdy z nas marnuje około 6 miesięcy swojego życia patrząc na czyjeś plecy. Są i tacy, dla których to nie tylko strata czasu, ale też pieniędzy. Z tego powodu we Włoszech oficjalnie uznano zawód kolejkowicza. Jedyne wymagania dla pracowników to czas i cierpliwość. Zarobki za to potrafią być zadowalające i coraz więcej bezrobotnych decyduje się na ten, w porównaniu do innych, dość spokojny zawód, wykorzystując kolejki na swoją korzyść.

Aplikacja zamiast kolejki

Na ciekawe rozwiązanie problemu kolejkowiczów wpadł też Samsung, który wykorzystał cały przekrój swoich technologii.

W Auckland w Nowej Zelandii tuż przed premierą ówczesnego flagowca Samsung (Galaxy S4), firma postanowiła oszczędzić czasu jego przyszłym nabywcom na staniu w kolejkach. Zamiast stania w fizycznych kolejkach – Samsung zaproponował aplikację „Smart Phone Line”, czyli „wirtualną kolejkę po smartfona”. Żeby się w niej ustawić, należało napisać post o smartfonie na swoich mediach społecznościowych i opatrzyć go odpowiednim hashtagiem. W ciągu dwóch tygodni trwania kampanii Samsung w wirtualnej kolejce ustawiło się ponad 12 tysięcy osób. Dla mieszkańców Auckland być może najważniejszy był fakt, że wykorzystując nowe technologie nie musieli ustawiać się w fizycznej kolejce.

Kolejka inna niż wszystkie

Skoro o długich kolejkach mowa, to Polacy w tym roku mają je za sobą. Noc Muzeów – tego dnia (a właściwie: tej nocy) cała Polska ustawiała się w kolejkach. W samej tylko Warszawie dla mieszkańców stolicy udostępniono ponad 230 miejsc, które można było zobaczyć bez wydawania złotówki. O ile oczywiście „wystoi się swoje”. Zamiast wspomnień imponujących eksponatów i obrazów, wielu z nas utkwiło w pamięci nudne oczekiwanie na wejście. Tak tej nocy wyglądała większość kolejek do muzeów w Warszawie. Poza jedną.

Była nią kolejka do Centrum Nauki Kopernik (CNK), odwiedzanego przez ponad milion osób rocznie. W tym roku perspektywa stania w kolejce do CNK okazała się… kusząca. Jak to możliwe? Na odwiedzających Centrum Nauki Kopernik przed wejściem czekała niespodzianka, która pozwalała umilić czas spędzany na staniu w kolejce. Firma Samsung wykorzystała bowiem swoje najnowsze smartfony Galaxy S8 w nowej, nietypowej roli. Stworzyła z nich mikroskopy, które - dzięki specjalnej soczewce – powiększały obraz preparatów 40-krotnie. Odwiedzający mogli również zrobić rozwielitce lub innemu wodnemu organizmowi profesjonalne zdjęcia, do złudzenia przypominające te, które znamy z książek do nauki biologii.

Pomysł firmy Samsung umilił czas aż 6340 osobom, stojącym w kolejce pod Centrum Nauki Kopernik podczas Nocy Muzeów. W środku za to czekała na nich m.in. specjalna wystawa „Samsung i kropka”, której tematem była kropka kwantowa, czyli technologiczne odkrycie ostatnich lat. Dzięki niej obraz na ekranie Smart TV wygląda niemal tak samo realistycznie jak ten za oknem.

fot. Adam Kozak

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com