handel środowisko naturalne/ekologia nauka/edukacja/szkolenia

Akcja ekologiczna Carrefour Polska – „Odbierz sadzonkę! Zielona lekcja”

12.05.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska zainicjował wyjątkową lekcję ekologii dla najmłodszych. Z okazji Dnia Ziemi przekazał trzem placówkom oświatowym 500 sadzonek kwiatów. Celem akcji o nazwie „Odbierz sadzonkę! Zielona lekcja” była promocja bioróżnorodności wśród dzieci.

Z okazji Dnia Ziemi Carrefour Polska zainicjował ciekawą akcję edukacyjną o nazwie „Obierz sadzonkę! Zielona lekcja”. Jej celem była promocja ochrony bioróżnorodności wśród dzieci, a także nawiązanie relacji z placówkami edukacyjnymi i wsparcie partnerów. W inicjatywie udział wzięli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 312 w Warszawie im. Ewy Szelburg-Zarembiny, Przedszkola „Małe Sówki” w Legionowie oraz Przedszkola nr 348 w Warszawie. Placówkom tym przekazano aż 500 sadzonek bratków i begonii. Dzieci w ramach akcji „Odbierz sadzonkę! Zielona lekcja” wzięły udział w mini warsztatach, a następnie wspólnie z opiekunami zasadziły sadzonki na terenie placówek i stworzyły własne ogródki.

Carrefour od wielu lat angażuje się w inicjatywy mające na celu propagowanie ochrony środowiska naturalnego. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. Carrefour zaangażował się w kilka akcji ekologicznych. Sieć włączyła się w inicjatywę „Godzina dla Ziemi”, w ramach której m.in. wyłączono część neonów i logotypów na elewacji sklepów. Carrefour przygotował również akcję edukacyjną dla swoich pracowników z okazji Międzynarodowego Dnia Lasów, a w ramach inicjatywy „STOP Deforestacji” sieć handlowa zachęcała do ograniczenia zużycia papieru w miejscu pracy. Ponadto, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi Carrefour we współpracy z SUEZ Polska przygotował dla swoich klientów niespodziankę – osoby, które w tym dniu przyniosły do hipermarketu makulaturę otrzymały za darmo sadzonkę drzewa lub ozdobnej rośliny doniczkowej.

Firma wprowadziła również wiele rozwiązań proekologicznych w swojej działalności biznesowej. Carrefour podjął globalny wysiłek na rzecz klimatu, zobowiązując się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. Cel ten jest zrealizowany m.in. dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia LED, wprowadzeniu przyjaznego środowisku systemu chłodniczego, wykorzystującego CO2, czy też wymianę starych central klimatycznych na centrale wykorzystujące rekuperację, pompy ciepła i geotermię.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.