styl życia zainteresowania/hobby praca sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Chcesz usprawnić proces rekrutacji? Podawaj w ogłoszeniach o pracy wysokość wynagrodzenia

10.05.2017 | redakcja infoWire.pl

W krajach takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia czy nawet Rosja ujawnianie w ogłoszeniach o pracy informacji o oferowanym wynagrodzeniu jest na porządku dziennym. W Polsce większość firm tej praktyki nie stosuje. Coraz więcej z nich zdaje się jednak do niej przekonywać. Jakie korzyści może przynieść informowanie kandydatów o wysokości zarobków już na pierwszym etapie procesu rekrutacyjnego?

Jak wynika z badań HRK Employer Branding, już 19% firm przynajmniej w niektórych ofertach pracy zamieszcza informacje o wynagrodzeniu. Drugie tyle zastanawia się, czy nie zacząć tych informacji podawać. Co ważne, żadne z badanych przedsiębiorstw, które stosują tę praktykę, nie zadeklarowało chęci rezygnacji z niej. Co sprawia, że firmy zmieniają swoje podejście do tematu jawności zarobków w ogłoszeniach rekrutacyjnych?

Między innymi to, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Kandydaci informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracy po prostu oczekują – bez tego często zwyczajnie nie odpowiadają na ofertę. Dotyczy to zwłaszcza pracowników z branży IT. Coraz większe znaczenie mają również wymogi mediów: część z nich nie publikuje ogłoszeń, w których brakuje informacji o zarobkach. Ponadto firmy zauważają, że dzięki informowaniu o wysokości wynagrodzeń mogą uchodzić za bardziej transparentne. Dla niektórych jest to też sposób konkurowania o pracowników.

„Jawność wynagrodzeń ma ogromną moc przyciągania kandydatów – to pierwsza, podstawowa zaleta. Po drugie powoduje, że firma jest postrzegana jako dobry, transparentny pracodawca. Poza tym pozwala oszczędzić czas i energię przeznaczoną na proces rekrutacji oraz po prostu go skrócić. Wiele przedsiębiorstw ma bowiem ten problem, że aplikują do nich kandydaci, których oczekiwania okazują się później kompletnie rozbieżne z ofertą firmy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Joanna Kotzian, ekspert ds. employer brandingu z firmy HRK. Dla pracodawców nie bez znaczenia jest także to, że w tej chwili informowanie w ogłoszeniach rekrutacyjnych o oferowanych zarobkach ciągle pozwala wyróżnić się na rynku pracy. Wkrótce może się to jednak zmienić.

załączniki