środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia

Dzień Ziemi w Nestlé trwa cały rok

28.04.2017 | Nestlé Polska S.A.

Redukcja zużycia wody, edukacja ekologiczna, eliminacja odpadów trafiających na składowiska, zmniejszenie wagi opakowań produktów – to tylko część z inicjatyw, które prowadzi Nestlé Polska na rzecz ochrony środowiska i zachowania zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. A jakie są tego efekty?  

Do końca 2016 roku wszystkie fabryki Nestlé Polska S.A. spełniły założenia inicjatywy „Zero odpadów”. W celu jej realizacji, zakłady produkcyjne firmy wprowadziły rozwiązania koncentrujące się na zapobieganiu powstawiania odpadów w fabrykach m.in. poprzez optymalizację procesów produkcyjnych. Powstałe odpady przekazywane są do recyklingu lub odzysku. Dodatkowo w fabrykach przeprowadza się obowiązkowe szkolenia z zakresu ochrony środowiska, aby pracownicy zatrudnione mogły poznać zasady gospodarowania odpadami, w tym selekcji u źródła ich powstawania. Dzięki podjętym przez firmę krokom, tylko w 2016 roku Nestlé poddało m.in. recyklingowi, odzyskowi i ponownemu użyciu ponad 24 000 ton odpadów, co odpowiada masie 87 samolotów Airbus A380!

W trosce o środowisko Nestlé odchudza opakowania produktów

Nestlé stara się zminimalizować wpływ wywierany na środowisko naturalne, projektując opakowania swoich produktów tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości pakowanego wyrobu. Jednym z działań w tym zakresie była optymalizacja opakowań bulionów WINIARY. Dzięki temu Nestlé zmniejszyło ich sumaryczną wagę o około 9 ton. Dokładnie tyle waży np. 6 hipototamów.

Oszczędne gospodarowanie wodą

Nestlé, w swojej działalności operacyjnej, nieustannie pracuje nad poprawą efektywności w zarządzaniu wodą, tak by oszczędnie nią gospodarować. Celem firmy jest zmniejszenie zużycia wody w przeliczeniu na tonę wyrobu gotowego o 35% do 2020 roku w stosunku do zużycia z roku 2010. Efekty już są widoczne. W ciągu 5 lat firma zredukowała zużycie wody przy produkcji w swoich 4 zakładach aż o 22%. Z kolei w siedzibie firmy, w budynku Nestlé House w Warszawie, zastosowano dualną instalację wykorzystującą deszczówkę. Po wcześniejszym oczyszczeniu, jest ona wykorzystywana do spłukiwania toalet.

Energia elektryczna zużywana w zakładach Nestlé pochodzi ze źródeł odnawialnych

Nestlé Polska podpisało umowę z producentem energii elektrycznej będącym członkiem Rejestru Gwarancji Pochodzenia. Przedmiotem umowy jest zakup zielonych certyfikatów. Zielone certyfikaty to papiery wartościowe będące potwierdzeniem wytworzenia energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Energia ta następnie została przekazane do sieci dystrybucyjnej i jest dostępna dla odbiorców energii elektrycznej.

Cieszymy się z osiągnięć ostatnich lat na rzecz naszej planety i zachowania zasobów naturalnych dla przyszłych pokoleń. Nie poprzestajemy na tym. Postawiliśmy sobie ambitne cele na kolejne lata, między innymi dalszą redukcję zużycia wody, czy zminimalizowania wpływu wywieranego przez opakowania na środowisko. Mamy nadzieję, że dzięki podejmowanym przez nas inicjatywom, uda nam się podnieść jakość życia całego społeczeństwa i mieć  wpływ na lepszą przyszłość  – mówi Tomasz Tarnawski, Korporacyjny Kierownik ds. SHE, Nestlé Polska.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.