styl życia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Blend-a-med 3 dni do bieli

25.04.2017 | Blend-a-med

Psychologia uśmiechu

Eksperyment na Tinderze i sonda uliczna zorganizowane przez Blend-a-med zbadały jak ważny jest uśmiech w budowaniu pozytywnych relacji

 Znane przysłowie mówi: jak cię widzą, tak cię piszą. W ślad za nim staramy się dbać o nienaganny wygląd, m.in. ubrania, fryzurę czy sylwetkę. Czasem zapominamy jednak o ponadczasowym atrybucie, który nigdy nie wychodzi z mody – pięknym uśmiechu! Aby sprawdzić w jaki sposób wpływa on na to jak jesteśmy postrzegani, przeprowadzono dwa wyjątkowe badania: eksperyment w aplikacji randkowej Tinder oraz sondę uliczną.

Siła uśmiechu

Nie od dziś wiadomo, że uśmiech pełni istotną rolę w relacjach międzyludzkich. Czy zdajemy sobie jednak sprawę z tego jak bardzo wpływa na naszą opinię o innych oraz sposób w jaki inni postrzegają nas? Marka Blend-a-med postanowiła to sprawdzić. W tym celu zorganizowano eksperyment w aplikacji randkowej Tinder oraz przeprowadzono sondę uliczną, których wyniki odkryły interesujące aspekty psychologii uśmiechu.

 Wpływ na płeć przeciwną

Aby sprawdzić, jak śnieżnobiały uśmiech oddziałuje na płeć przeciwną, w aplikacji randkowej Tinder utworzono dwa profile tej samej osoby. Na jednym z nich można było zobaczyć uśmiechniętą dziewczynę, na drugim wstawiono podobne zdjęcia, jednak bez uśmiechu na twarzy. Sprawdzano, która wersja cieszyć się będzie większym zainteresowaniem wśród płci przeciwnej.

 Wyniki badania pokazały szereg ciekawych efektów. Dziewczyna uśmiechająca wzbudziła bardziej pozytywne uczucia. Pod jej zdjęciem było 30% więcej polubień. Otrzymała też 3 razy więcej propozycji spotkań. Ponad połowa z tysiąca badanych osób zdecydowała się z nią porozmawiać. Ponadto o 1/3 więcej osób zdecydowała się wykorzystać opcję „super like” w przypadku osoby ukazującej na zdjęciach biały uśmiech.

 Pierwsze wrażenie ma znaczenie

Rolę uśmiechu w budowaniu pierwszego wrażenia sprawdzono poprzez sondę przeprowadzoną na ulicach Warszawy. Analogicznie do eksperymentu na Tinderze, badanym zaprezentowano dwa zdjęcia tej samej osoby. Następnie zadano im pytania odnośnie dziewczyny. Dotyczyły one chęci rozpoczęcia potencjalnej rozmowy, wyjścia na kawę oraz oceny atrakcyjności. Pojawiły się również pytania o charakter dziewczyny oraz tematy, na które ankietowany mógłby z nią porozmawiać.

 Zapytani o to, jakie cechy charakteryzują ich zdaniem uśmiechniętą osobę ze zdjęcia badani uznali, że wygląda ona na szczęśliwą i otwartą na ludzi. Ocenili ją także jako atrakcyjną, pewną siebie i co ciekawe – szczerą.  Zapytani o cechy, jakimi określiliby nieuśmiechniętą dziewczynę, badani używali określeń takich jak poważna, arogancka czy nawet samolubna. Potwierdza to uzyskiwane często w psychologii efekty wskazujące na to, że ludzie uśmiechający się uważani są nie tylko za atrakcyjnych fizycznie, ale także posiadających pozytywne cechy osobowościowe – tłumaczy dr Ewa Jarczewska Gerc, psycholog z Centrum Współpracy z Biznesem Uniwersytetu SWPS.

 Aż 84% badanych uznało dziewczynę za dobry materiał na przyjaciółkę. Nic dziwnego, bowiem zdecydowana większość oceniła ją jako godną zaufania. Co więcej – prawie wszyscy uczestnicy sondy, bo aż 92%, byli otwarci na możliwość umówienia się z uśmiechniętą dziewczyną ze zdjęcia na randkę. Przyczyną nie jest tutaj atrakcyjność modelki, bowiem z tą samą dziewczyną, lecz nieuśmiechniętą prawie nikt nie chciałby się umówić (taką chęć wyraziło jedynie 8% badanych). Wszyscy uczestnicy badania, bez wyjątku zgodnie przyznali, że ich zdaniem uśmiech jest bardzo ważny w budowaniu relacji z drugim człowiekiem.

 Ponadczasowe narzędzie

Choć wyniki obu badań są bardzo ciekawe, to jednak wcale nie zaskakują. Od dawna bowiem wiedza psychologiczna wskazuje, że uśmiech jest niezwykle ważny w budowaniu relacji interpersonalnych. Zdrowe, białe zęby komunikują ogólnie dobry stan zdrowia organizmu – zatem stanowią zachętę, aby wejść w bliższy kontakt. Efekt ten można tłumaczyć socjobiologicznie. Otóż uśmiech ukazujący białe, zdrowe zęby u kobiety był sygnałem dla mężczyzny, że ma przed sobą zdrową kandydatkę na matkę dla jego potomstwa. Natomiast uśmiechający się mężczyzna – czyli de facto odsłaniający zęby, stawał się jakby „rozbrojony”, bo ukazywał wszem i wobec jedną ze swoich broni (zęby). Zmniejszało to zatem dystans wzbudzając jednocześnie więcej emocji pozytywnych i ułatwiając proces tworzenia relacji interpersonalnej. Jak widać, choć od „epoki kamienia łupanego” minęło sporo czasu, uśmiech wciąż wywołuje podobne efekty i stanowi ważne narzędzie w procesie nawiązywania i utrzymywania pozytywnych więzi – komentuje psycholog, dr Ewa Jarczewska Gerc.

 Bielszy uśmiech w zaledwie 3 dni

Wiemy już, że uśmiech to niezawodne narzędzie w budowaniu relacji międzyludzkich. Jest oznaką radości i życzliwości, stanowi także wyraz dobrego samopoczucia. Zachęca do kontaktu oraz wywołuje pozytywne emocje, a tym samym stanowi niezwykle istotny element naszego wyglądu. Warto o niego zadbać także latem, kiedy chcemy wyglądać szczególnie promiennie. Na szczęście osiągnięcie białego uśmiechu jest teraz szczególnie łatwe i szybkie dzięki duetowi produktów Blend-a-med – paście 3D White Luxe Perfection oraz akceleratorowi (produktowi przyspieszającemu wybielanie). Działanie tego systemu pozwoli z uśmiechem nawiązywać nowe relacje i przywitać lato pozytywnym wyglądem! Efekt działania produktów, dzięki optymalnemu połączeniu składników jest nie tylko skuteczny, ale i błyskawiczny – redukcję do 100% przebarwień zewnętrznych osiągniesz w zaledwie 3 dni!

 Szybkość to nie jedyna zaleta działania pasty i akceleratora Blend-a-med 3D White Luxe. Osiągnięta dzięki nim biel zębów dodaje nam pewności siebie i jest elementem naszego pozytywnego wizerunku. Dzięki niej czujemy się bardziej atrakcyjni i tak też jesteśmy postrzegani. Tego lata warto więc zadbać o bielszy uśmiech nie tylko dla innych, ale przede wszystkim - dla siebie!

kontakt dla mediów
Account Executive, MSLGROUP
Agnieszka Wacnik

agnieszka.wacnik@mslgroup.com

informacje o firmie

O P&G
Firma P&G wspiera konsumentów na całym świecie poprzez jedno z najmocniejszych na świecie portfolio, cieszących się zaufaniem i znanych z wysokiej jakości marek, jak: Blend-a-med®, Oral-B®,  Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bonux®, Braun®, Discreet®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Pampers®, Pantene®, Vicks®, Wella®. P&G prowadzi działalność w blisko 70 krajach.

Aktualności oraz więcej informacji nt. P&G i marek dostępne na stronie: https://www.pg.com/pl_PL/

załączniki

kontakt dla mediów
Account Executive, MSLGROUP
Agnieszka Wacnik

agnieszka.wacnik@mslgroup.com

informacje o firmie

O P&G
Firma P&G wspiera konsumentów na całym świecie poprzez jedno z najmocniejszych na świecie portfolio, cieszących się zaufaniem i znanych z wysokiej jakości marek, jak: Blend-a-med®, Oral-B®,  Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bonux®, Braun®, Discreet®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Pampers®, Pantene®, Vicks®, Wella®. P&G prowadzi działalność w blisko 70 krajach.

Aktualności oraz więcej informacji nt. P&G i marek dostępne na stronie: https://www.pg.com/pl_PL/