styl życia zainteresowania/hobby turystyka/wypoczynek

51% Polaków nie zgodziłoby się na nowo proponowane zasady wjazdu do USA

19.04.2017 | KAYAK

W ramach zwiększania kontroli podczas przekraczania granic USA podróżni z Europy mogą wkrótce być zobowiązani do udostępniania prywatnych informacji, takich jak hasła do ich mediów społecznościowych. Polacy się temu zdecydowanie sprzeciwiają

  • 64% Polaków uważa, że tak restrykcyjne zasady kontroli byłyby bezpośrednim pogwałceniem  ich prywatności
  • Nowe zasady zniechęciłyby aż 70% Polaków do odwiedzenia Stanów Zjednoczonych

Podróżni z krajów europejskich, takich jak Wielka Brytania i Francja, mogą wkrótce być zobowiązani do podania haseł dostępu do swoich kont w mediach społecznościowych, list kontaktów oraz do ujawnienia poglądów politycznych podczas przekraczania granicy USA*. W najnowszej ankiecie KAYAK.pl sprawdził, jak zareagowaliby Polacy, gdyby takie zasady miały dotyczyć także ich.

Zdecydowana większość badanych Polaków (51%) wprost odmówiłaby zastosowania się do nowych zasad i nie zgodziłaby się na udostępnienie haseł do swoich kont w social mediach. 27% respondentów zadeklarowało z kolei, że mogłoby podzielić się takimi informacjami, podczas kontroli granicznej, jednak “nie czułoby się z tym komfortowo”. 64% badanych uznałoby to “bezpośrednie pogwałcenie ich prywatności”.

Zapytani, z jakich powodów obawiają się dzielenia dostępem do swoich kont w mediach społecznościowych, 45% Polaków stwierdziło, że nie chce ryzykować, że obca osoba opublikuje coś w ich imieniu, 44% martwi się, że wrażliwe dane np. dotyczące bankowości dostaną się w niepowołane ręce, a 40% niepokoi się, że może wiązać się to wprowadzeniem zmian w ustawieniach ich konta czy usunięciem kontaktów.

Planowana przez nową administrację wielopoziomowa kontrola (ang. extreme vetting) miałaby wiązać się również z obowiązkiem odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. życia prywatnego, poglądów politycznych i religijnych, a także orientacji seksualnej - czymś, na co 32% badanych nie wyraziłoby zgody, a 35% uznałoby za niekomfortowe.

Wprowadzenie tak restrykcyjnych zasad migracyjnych wpłynęłoby nie tylko bezpośrednio na podróżnych, mogłoby mieć także poważne skutki dla kondycji amerykańskiej turystyki. Trzy czwarte badanych Polaków (70%) zadeklarowało bowiem, że wejście podobnego prawa w życie zniechęciłoby ich do wizyty w USA - z czego 30% “zdecydowanie nie wybrałoby” Stanów na cel kolejnej wyprawy.

Vera Pershina Dyrektor Regionalny KAYAK na Europę Wschodnią i kraje nordyckie komentuje: „Uważnie obserwujemy, jak światowe trendy mogą wpłynąć na podróżnych. Rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa proponowane przez amerykańską administrację budzą duże kontrowersje opinii publicznej i jak pokazuje nasza ankieta - mogą negatywnie wpłynąć nie tylko na zainteresowanie Polaków wizytą w Stanach Zjednoczonych, ale także na ogólną kondycję turystyki USA”.

*http://www.standard.co.uk/news/world/british-visitors-could-be-forced-to-hand-over-social-media-passwords-to-enter-america-a3507461.html 

UWAGI:

Badanie zostało przeprowadzone przez Opinium Research dla KAYAK między 10 i 12 kwietnia 2017 na reprezentatywnej próbie 1 008 dorosłych Polaków (ankieta internetowa).

informacje o firmie

O KAYAK

KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.

www.kayak.pl   

informacje o firmie

O KAYAK

KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. KAYAK przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. KAYAK przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.

www.kayak.pl