wydarzenia handel środowisko naturalne/ekologia

Carrefour po raz kolejny przygaśnie na godzinę… dla Ziemi

24.03.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska przyłącza się do „Godziny dla Ziemi”. 25 marca na 60 minut przygaśnie oświetlenie w  hipermarketach sieci. Zostanie też wyłączone światło w biurach centrali firmy.

W ramach akcji „Godzina dla Ziemi” jutro o 20:30 w hipermarketach sieci Carrefour zostanie wyłączona część neonów i logotypów na elewacji budynków, zmniejszone będzie oświetlenie sal sprzedaży i magazynów, zredukowana zostanie także wydajność systemów wentylacyjnych. Sklepy ograniczą również pracę pieców i innych urządzeń produkcyjnych. Natomiast w centrali firmy w Warszawie na godzinę we wszystkich biurach będzie wyłączone światło.

Poprzez przygaszenie światła w sklepach i biurach Carrefour chce zachęcić swoich pracowników i klientów do udziału w tej ogólnoświatowej inicjatywie, która zwraca uwagę ludzi na konieczność dbania o środowisko naturalne. Akcja „Godzina dla Ziemi” przekonuje do zmiany swoich codziennych nawyków i podkreśla, że każdy ma wpływ na otoczenie. To, czy zgasimy światło wychodząc z domu, wyłączamy urządzenia elektryczne, z których nie korzystamy w danej chwili, czy też zakręcamy wodę w kranie podczas mycia zębów ma bardzo duże znaczenie dla stanu środowiska naturalnego.

Carrefour jako międzynarodowa sieć podejmuje globalny wysiłek na rzecz ochrony środowiska i klimatu. Grupa Carrefour zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, firma planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. m.in. poprzez wachlarz rozwiązań proekologicznych wprowadzanych w sklepach. Sieć od wielu lat realizuje program „STOP Marnotrawstwu”, który obejmuje takie działania jak: wprowadzenie oświetlenia LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, wykorzystujący dwutlenek węgla jako czynnik chłodniczy, rozwiązanie FCH wykorzystujące wody termalne do obniżenia lub podwyższenia temperatury powietrza w obiektach handlowych, przekazywanie produktów Bankom Żywności, gospodarowanie odpadami BIO oraz optymalizacja transportu.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.