przemysł ciężki transport ekonomia/biznes/finanse

OPONEO odnotowała sprzedaż ponad 2 mln opon w 2016 roku

22.12.2016 | Oponeo

Od stycznia do grudnia 2016 roku GK OPONEO sprzedała ponad 2 mln sztuk opon. To rekordowa roczna ilość sprzedanych opon w historii firmy.

Na początku grudnia Spółka poinformowała inwestorów o przychodach w listopadzie, który jak dotąd był najlepszym miesiącem w historii OPONEO.PL S.A. To jednak nie koniec sukcesów Spółki w tym roku. W grudniu br. roczna ilość sprzedanych opon przekroczyła 2 mln sztuk, podczas gdy w całym 2015 roku firma sprzedała 1,5 mln opon.

- Spółce sprzyjało w tym roku kilka ważnych dla branży czynników; zimowe warunki pogodowe, wzrost importu aut używanych, a także wzrost całego rynku e-commerce – mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.

Wzrost sprzedaży opon odnotowano zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych.

O 46% wzrosła sprzedaż z magazynu własnego, co pozytywnie przełożyło się na uzyskaną marżę, która wzrosła o ponad 1 p.p. w stosunku do marży uzyskanej w ubiegłym roku.

W planach na 2017 rok jest kontynuacja rozpoczętych projektów i dalsze umacnianie pozycji na obecnych rynkach.

Ponadto, w związku ze wzrostem skali działalności, we współpracy z zewnętrznym developerem, zamierza rozwijać centrum logistyczne.

kontakt dla mediów
PR & IR Manager, Oponeo
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.ir.oponeo.pl.

załączniki

więcej z kategorii przemysł ciężki