zainteresowania/hobby media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Promowanie się w sieci nadal wyzwaniem dla firm

08.08.2016 | redakcja infoWire.pl

Jak skutecznie promować swój biznes w internecie? – z tym pytaniem zmaga się wielu, nie tylko początkujących, przedsiębiorców. Jedni próbują robić to sami, inni – korzystają z pomocy agencji marketingowych. Oczywiście każda z nich jest w stanie zapewnić różne efekty. Czym więc kierować się przy wyborze agencji?

„Świat cyfrowy jest tak dynamiczny, że zgromadzenie kompetencji potrzebnych, żeby promować się w dobry sposób, zawsze będzie wymagało wsparcia agencji. To one mają wiedzę i know-how oraz gonią za innowacjami […]. Korzystanie z usług agencji, która zrealizowała kilka, kilkadziesiąt projektów i osiągnęła realne efekty, jest lepsze niż wyważanie otwartych drzwi i przedzieranie się przez dżunglę marketingową” – stwierdza w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Krzysztof Małecki z agencji marketingowej FFW Communication.

Bardzo ważne jest to, żeby wybrana agencja nadawała na takich samych falach jak firma i miała podobne spojrzenie na kluczowe sprawy dotyczące promowania się w internecie. Tylko wzajemne zrozumienie umożliwi efektywną współpracę, co przełoży się na rozwój biznesu i zyski finansowe. Warto również, aby przedsiębiorca traktował wynajmowaną agencję nie tyle jako wykonującego polecenia usługodawcę, ile równorzędnego partnera. Pozwoli to jej lepiej poznać oczekiwania i potrzeby firmy, dzięki czemu będzie mogła je skuteczniej spełniać.

Oczywiście sam wybór agencji marketingowej to nie wszystko. Należy także wygospodarować w budżecie odpowiednią sumę pieniędzy, która zostanie przeznaczona na promocję. „W momencie kiedy klient dysponuje wystarczającymi środkami i ma dobrą agencję, która jest w stanie efektywnie je wydać, problemu z promowaniem się w sieci nie ma. Pojawia się on wtedy, kiedy budżet jest ograniczony. Wówczas też można osiągnąć korzystne efekty, ale jest to trochę trudniejsze” – uważa rozmówca.

załączniki