media/marketing/reklama

Politechniki i szkoły ekonomiczne przodują w rankingu szkół wyższych WPROST

To konkurs piękności, w którym sędziami są pracodawcy. Na podstawie ich wskazań wyłoniliśmy listę dziedzin, których znawcy są najbardziej poszukiwani i w ramach każdej listę szkół, które w oczach szefów firm kształcą najlepiej – piszą autorzy najnowszego rankingu szkół wyższych tygodnika WPROST.

Ranking ukazał się właśnie w najnowszym wydaniu WPROST. W zestawieniu szkół wyższych, których absolwenci są najbardziej poszukiwaniu przez pracodawców, na pierwszych czterech miejscach znalazły się politechniki – warszawska, wrocławska, krakowska AGH oraz śląska. Dopiero na piątym miejscu pojawił się Uniwersytet Warszawski, a na ósmym – Szkoła Główna Handlowa.

Ranking szkół wyższych tygodnika WPROST został utworzony na podstawie badania kwestionariuszowego przeprowadzonego w marcu wśród prezesów, wiceprezesów, szefów działów HR i innych osób odpowiedzialnych za politykę personalną w 500 największych pod względem przychodów polskich firmach. Zdecydowana większość badanych przedsiębiorstw to organizacje przemysłowe. Stąd – jak zaznaczają autorzy - nadreprezentacja kierunków i uczelni technicznych oraz silna pozycja uczelni i kierunków ekonomicznych.

Wśród uczelni, na których warto studiować kierunki techniczne, liderami są Politechnika Warszawska, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie, Politechnika Śląska i Politechnika Wrocławska. Przy czym kierunki związane z energetyką i automatyką najlepiej studiować na AGH, informatykę, telekomunikację i elektronikę – na Politechnice Wrocławskiej, budownictwo – na Politechnice Warszawskiej.

Jeżeli chodzi o kierunki ekonomiczne – zarówno finanse i rachunkowość, jak i zarządzanie i marketing - zdecydowanie najlepiej wypada Szkoła Główna Handlowa - przed Uniwersytetem Warszawskim i Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Uniwersytet Warszawski z kolei najkorzystniej wybrać na studiowanie prawa oraz nauk społecznych i humanistycznych.

Tegorocznym maturzystom radzimy unikać kierunków o nowocześnie brzmiących nazwach albo przynajmniej przed podjęciem decyzji sprawdzać, kto i czego na nich uczy. Za błędy każdy będzie bowiem płacił sam, czasami nawet po wielu latach – piszą autorzy rankingu. 

„Na studia, ale jakie” – ranking szkół wyższych – w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.  

E-wydanie tygodnika jest dostępne już w niedzielę wieczorem na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl).

Na stronie wydawcy oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej dostępny jest również pierwszy numer biznesowego magazynu WPROST BIZNES, a w nim m.in. duży materiał o kryzysie wśród koncernów energetycznych w Europie, o tym co się stało, że firmy energetyczne, które niegdyś uchodziły za „bezpieczną przystań” dla inwestorów, stały się dziś pułapką. A także co biznes myśli o nowym szefie UOKiK, jak wygląda najnowszy przekręt firm wyłudzających podatek VAT oraz jak przed laty Lech Grobelny wykiwał warszawskich „kantorowców”. Więcej na www.wprostbiznes.pl.

kontakt dla mediów
Marketing Manager, PMPG POLSKIE MEDIA S.A.
Alicja Pater

a.pater@pmpg.pl

informacje o firmie

załączniki

więcej z kategorii media/marketing/reklama