handel ekonomia/biznes/finanse

Podsumowanie 2016 roku i priorytety Carrefour na 2017 rok

24.03.2017 | Carrefour Polska

W ostatnim roku Carrefour kontynuował dynamikę wzrostu i zmian, wzmacniając swoją pozycję sieci multiformatowej i multikanałowej w Polsce. W 2017 roku strategicznym celem rozwoju firmy jest omnikanałowość. Najważniejsze projekty w bieżącym roku to: projekt marketplace, usługi collaborative economy, udostępnienia klientom płatności mobilnych oraz uruchomienie inkubatora dla start-upów.

Podsumowanie 2016 roku

EKSPANSJA MULTIFORMATOWA I MULTIKANAŁOWA

  • Carrefour Polska w minionym roku otworzył 2 nowe hipermarkety, 12 supermarketów oraz ponad 100 sklepów osiedlowych.
  • W ubiegłym roku swoją działalność rozwinął sklep eCarrefour.pl poprzez rozszerzenie liczby produktów w ofercie pozaspożywczej oraz udostępnienie usługi click & collect we wszystkich hipermarketach sieci w Polsce.
  • Ponadto, jesienią 2016 roku, pl zaoferował swoim klientom w Warszawie i w wybranych podwarszawskich miejscowościach, możliwość zamawiania suchych produktów spożywczych.
  • Carrefour rozwinął także aplikację Mój Carrefour, której jedną z podstawowych funkcji jest program lojalnościowy. Użytkownicy mogą korzystać z kuponów zniżkowych na zakupy w hipermarketach i supermarketach Carrefour. Do aplikacji można również przenieść posiadaną plastikową kartę lojalnościową.

INWESTYCJE W STRUKTURĘ

  • W 2016 roku zmodernizowano 18 hipermarketów oraz 15 supermarketów.
  • Carrefour poddał również renowacji łącznie 7 centrów handlowych. Zyskały one nowy wizerunek, ich wnętrza zostały kompleksowo odnowione, a oferta handlowo-rozrywkowa wzbogacona.
  • Najważniejszą inwestycją roku była rozbudowa gdańskiej Galerii Morena.

NOWE KONCEPTY

  • Firma wprowadziła też nowe koncepty handlowe supermarketów w formacie premium oraz urban.
  • Punkty Market Urban otwierane są w dużych miastach, przy ruchliwych ulicach. Ich oferta jest dostosowana do potrzeb wszystkich, którzy chcą zrobić szybkie zakupy.
  • Supermarkety Premium zlokalizowane są przede wszystkim w galeriach handlowych lub w miejscowościach i dzielnicach, w których klienci poszukują artykułów najwyższej jakości.
  • Przykładem nowego konceptu hipermarketu jest również sklep w Posnanii, który charakteryzuje się nowoczesnymi rozwiązaniami i kompleksową ofertą, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty, w tym bogata oferta lokalnych produktów świeżych, są dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta.
  • Carrefour otworzył również 8 nowych punktów gastronomicznych „Smacznie”, zlokalizowanych przy wejściach do sklepów.

PRODUKTY I USŁUGI

  • W minionym roku Carrefour kontynuował swoją strategię handlową, opartą na szerokiej i urozmaiconej gamie produktów.
  • Rozbudowaniu uległa oferta produktów zdrowych, w tym: ekologicznych, dla diabetyków, bezglutenowych, bez laktozy i wegetariańskich. Carrefour powiększył również gamę „Jakość z Natury”.
  • Firma rozszerzyła także swoją ofertę produktów marki własnej premium: Reflets de France, Terra d’Italia oraz De Nuestra Tierra.
  • Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził usługę umożliwiającą klientom zakup zakładów Lotto bezpośrednio w kasach.

KAMPANIA MARKETINGOWA

  • W 2016 roku Carrefour rozpoczął swoją największą kampanię marketingową w Polsce, której celem jest przedstawienie pozytywnych zmian wprowadzonych w firmie.
  • Reklamy z Napoleonem zostały pozytywnie przyjęte przez 92% klientów oraz profesjonalistów z branży, czego dowodem są dwie brązowe statuetki
    w konkursie agencji reklamowych i domów mediowych MIXX Awards 2016. Kategorie, w których tryumfowała kampania, to Brand Awareness and Positioning oraz Cross-Media Integration.

PRACOWNICY

  • Carrefour Polska otrzymał certyfikat Top Employer, który potwierdza przynależność firmy do grona najlepszych pracodawców. Carrefour konsekwentnie wciela w życie dobre praktyki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Centrum konferencyjno-szkoleniowe „Smak Kariery”, które działa już od ponad roku, przeszkoliło ponad 1300 pracowników i ponad 200 menadżerów działu produktów świeżych. Tylko w ramach programu „Apetyt na handel”, adresowanego do menadżerów i dyrektorów firmy, zostało przeszkolonych 60 osób. Drugi ważny program, zatytułowany „Przepis na Mistrza” pozwolił w 2016 roku uzyskać certyfikaty czeladnicze kolejnym 29 pracownikom.

CSR

  • W ramach współpracy firmy z Bankami Żywności w 2016 roku przekazano 66 ton produktów spożywczych, zebranych w ramach 3 krajowych zbiórek zorganizowanych w sklepach Carrefour. Fundacja Carrefour sfinansowała również zakup 7 samochodów chłodniczych dla Banków Żywności, przekazując na ten cel grant w wysokości 125 000 euro.
  • Druga edycja programu „ABC Zdrowego Żywienia”, która odbyła się
    w ubiegłym roku, została zorganizowana we współpracy z 8 szkołami wyższymi. W 177 szkoleniach wzięło udział 1063 uczestników, w tym 440 osób ze środowisk o trudnej sytuacji materialnej. Ponad 2 500 osób wzięło udział w zorganizowanych w sklepach spotkaniach z dietetykami, zajęciach i animacjach.
  • Carrefour zainstalował również 20 uli na dachach sklepów w Warszawie i w Poznaniu. Są one schronieniem dla pszczół żyjących w środowisku miejskim. Inicjatywa została zrealizowana we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska UNEP i siecią GRID w Warszawie, w ramach polityki Bioróżnorodności prowadzonej przez firmę.
  • W ramach współpracy z dostawcami Carrefour zorganizował edycję kampanii „Autodiagnostyk”, pod nazwą „Wyzwanie dla dostawców – STOP Marnotrawstwu Żywności”. W programie wzięło udział 159 firm, czyli łącznie 72% dostawców marki własnej Carrefour.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w 2016 roku. Udało nam się zrealizować założenia strategiczne przedstawione w kampanii Napoleona w pięciu kluczowych obszarach: jakość, wybór, niskie ceny, zdrowie oraz bliskość – powiedział Guillaume de Colonges, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska. – W 2017 roku, Carrefour będzie nadal promował kulturę opartą na innowacyjnym podejściu do handlu, zarówno w centrali jak i w sklepach sieci, poprzez nowatorskie koncepty, produkty, usługi i formaty handlowe. Naszym największym wyzwaniem będzie rozwój nowoczesnych usług, które są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego konsumenta, jego styl życia i oczekiwania. Dlatego właśnie Carrefour będzie dalej rozwijał działalność w ramach e-commerce, co pozwoli na dalszą dynamizację oferty sieci. Podejście omnikanałowe – a także, między innymi, uruchomienie czterech nowych projektów z zakresu innowacyjnych technologii – pozwoli nam zapewnić klientom jeszcze przyjemniejsze doświadczenia zakupowe, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż.

Priorytety 2017

W 2017 roku Carrefour świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku, kontynuując jednocześnie kierunek obrany w ubiegłym roku. Spółka wdroży cztery nowe projekty, które zmienią sposób myślenia o nowoczesnym handlu i podejściu do klienta. Wraz ze zmieniającą się technologią i potrzebami konsumentów firma, jako pierwsza na rynku, opracowała strategię odpowiadającą na te trendy. Dzięki zaplanowanym przedsięwzięciom Carrefour Polska rozwinie się z sieci multikanałowej w omnikanałową.

Inkubator start-upów - C4 Retail Lab

Pierwszą inwestycją w 2017 roku jest uruchomiony w marcu inkubator dla start-upów C4 Retail Lab. Innowacyjnym firmom zostanie udostępnione nowoczesne biuro, a także możliwość testowania nowych pomysłów w supermarkecie Carrefour. Firma dąży do wdrożenia aplikacji i rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami. Więcej informacji na stronie akceleratora www.madiffpl.com.

Inauguracja inkubatora C4 Retail Lab została objęta patronatem Jarosława Gowina, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Marketplace

Carrefour Polska wdroży również koncept Marketplace, który jest internetową platformą sprzedaży łączącą sprzedawców z klientami, dzięki której nasi klienci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców, natomiast nasi partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu marketingowym dużej sieci handlowej oraz atrakcyjnych warunkach współpracy.

Collaborative economy

Jednocześnie, doceniając aktywność współczesnych konsumentów i popularność usług z zakresu tzw. ekonomii współpracy, Carrefour zdecydował się na wdrożenie podobnego programu w swoich sklepach. Dzięki usłudze collaborative economy klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów w sklepach Carrefour, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour.

Skanuj i płać

Ostatnią z zapowiedzianych nowości jest usługa Skanuj i płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Płatność będzie odbywać się za pomocą portfela elektronicznego MasterPass. Zapewni to szybkie, bezpieczne i intuicyjne zakupy dla wszystkich klientów i skróci czas oczekiwania przy kasie.

Ponadto sieć planuje w 2017 roku utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju poprzez remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcie około 10 nowych supermarketów, między innymi w galerii Wroclavia we Wrocławiu. Zapowiadanych jest również ponad 20 modernizacji placówek w tym formacie. Szybko rozrastająca się sieć sklepów osiedlowych również utrzyma dynamikę powiększając się o około 100 nowych placówek. Listę tegorocznych inwestycji uzupełni remodeling centrów handlowych, między innymi w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu.

***

Raport roczny

Raport roczny Carrefour 2016 dostępny jest na stronie internetowej: http://carrefour.pl/raportroczny2016. Zachęcamy również do pobrania aplikacji mobilnej, w której znajdują się dodatkowe materiały multimedialne:

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.