internet praca ekonomia/biznes/finanse

Monitoruj media, aby lepiej zarządzać swoim biznesem

10.02.2017 | redakcja infoWire.pl

Jak cię widzą, tak cię piszą. Zasada ta odnosi się również do firm. A jak cię piszą, tak cię postrzegają klienci. Dlatego warto wiedzieć, jakie informacje o marce ukazują się w mediach, w jaki sposób są przedstawiane, a także kto jest ich odbiorcą. Analiza tych danych umożliwia skuteczniejsze docieranie do klientów i zwiększa szanse na odniesienie sukcesu biznesowego.

W wyszukiwaniu informacji pojawiających się w przestrzeni medialnej (w internecie, telewizji, radiu i prasie) pomaga monitoring mediów. „Pozwala on na wychwytywanie wszystkich interesujących odbiorcę wzmianek na określone tematy. Mogą to być informacje dotyczące marki, przedsiębiorstwa, danej tematyki, branży, trendów, zjawisk, zmian prawnych czy też osób” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Robert Stalmach, prezes firmy Newspoint.

Jako pierwsze z monitoringu mediów zaczęły korzystać działy PR-owe, które potrzebowały go, aby sprawdzać rozejście swoich informacji prasowych. Obecnie ma on bardzo duże znaczenie również dla działów marketingu. Zbierane dane są analizowane i służą do określania tego, jak marka funkcjonuje w mediach na tle konkurencji. Ta wiedza przydaje się z kolei podczas planowania działań marketingowych, np. strategii komunikacyjnych. Dzięki niej firma może lepiej trafiać ze swoim przekazem do klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Narzędzie to pozwala też oceniać skuteczność prowadzonego marketingu treści. Istotne to o tyle, że jego efektywność jest mierzyć trudno.

załączniki