wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse rodzina

Dziecko to najlepszy start-up na świecie!

22.12.2016 | MetLife

Któż by nie chciał mieć poduszki, która zawsze przytuli i ukoi nerwy po sprzeczce? Który kierowca nie marzy o samochodzie napędzanym powietrzem? Czy znajdzie się ktoś, komu nie przydałaby się maselniczka, z której masło zawsze się łatwo rozsmaruje? Autorami praktycznych pomysłów na konkretne rozwiązania tych kwestii są… dzieci!  

Na konkurs MetLife „Dzieciaki startupy” wpłynęło 81 zgłoszeń od młodych wynalazców. Autorom najlepszych z nich wręczono nagrody podczas sobotniej gali na Wydziale Matematyki Politechniki Warszawskiej. Nagrody zostały przyznane w dwóch kategoriach wiekowych 4-8 lat i 9-14. Swojego laureata wybrali również internauci, którzy chętnie głosowali na swoich faworytów (w sumie na wszystkie prace oddano ponad 15 tysięcy głosów!). 

Zgłoszone pomysły, jak ulepszyć nasze codzienne życie lub nawet zmienić świat na lepsze były innowacyjne i ciekawie przedstawione przez dzieci. „Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem kreatywności i niezwykłych pomysłów uczestników konkursu i oraz sposobu prezentacji swoich idei,” powiedziała Aneta Świercz-Grądkowska, Dyrektor Marketingu Zintegrowanego w MetLife. „Teraz młodzi uczestnicy podzielili się swymi dziecięcymi marzeniami. Jednak w przyszłości być może staną się autorami realnych innowacji, które przyczynią się do poprawiania jakości życia i zmieniania świata na lepsze”. 

Zwycięskim pomysłem w pierwszej kategorii wiekowej jest „łopatka do rozdzielenia złączonych klocków”, którą wymyślił 6-letni Emilian Michalczyk. Drugie miejsce zajął pomysł na „tubkę odmierzającą ilość pasty do zębów” zgłoszony przez Julię Radkowską.Trzecie miejsce zajęła 7-letnia Mania Konstantynowicz i jej idea „naturalnego placu zabaw”. 

Zwyciężczynią w starszej kategorii wiekowej została 10-letnia Pola Odrobińska, autorka pomysłu na umieszczenie przy placach zabaw i parkach automatów ze środkami opatrunkowymi. Jury uhonorowało również 10-letniego Tytusa Roupperta i jego inteligentną maselniczkę oraz 11-letniego Aleksandra Mrozka, który z plastikowych butelek proponuje zrobić nawilżacze powietrza. 

Ponad 4100 głosów zebrała Kira Sukhoboichenko opowiadając o plecaku, który zamiast ciążyć na plecach, zawsze jest lekki posiadając w środku balon z helem. Ten pomysł przyniósł dziewczynce nagrodę internautów. 

Podczas uroczystej galii wręczenia nagród młodzi autorzy pomysłów zgodnie podkreślali, że poważnie myślą o połączeniu swojej przyszłości z nauką. Chętnie uczestniczyli w serii doświadczeń prowadzonych przez Karola Wójcickiego, ambasadora konkursu „Dzieciaki startupy” i popularyzatora nauki. „Pomysły dzieciaków rozwiązywały problemy, z którymi sami borykają się na co dzień. Próba zmierzenia się z takimi trudnościami zwykle okazuje się pierwszym krokiem do zmiany otaczającego nas świata," powiedział Karol Wójcicki.

Konkurs został przygotowany na zlecenie MetLife w ramach kampanii „Twoje dziecko to najlepszy start-up na świecie” skierowanej do osób, które chcą zapewnić swojemu dziecku dobry start w dorosłe życie, tak jak produkt „MetLife Gwarantowana Ochrona plus Bezpieczne Dziecko Premium". 

Organizatorem konkursu oraz gali wręczenia nagród była firma Zgoda Projekt. 

Wszystkie zgłoszone pomysły można obejrzeć na stronie konkursowej www.dzieciakistartupy.pl; a podsumowanie wyników konkursu w formie video jest dostępne pod poniższym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=LubB1lW_NUc.

informacje o firmie

MetLife TUnŻiR S.A.  jest spółką z grupy MetLife, Inc. wiodącej światowej firmy oferującej ubezpieczenia, renty kapitałowe i programy świadczeń pracowniczych. Poprzez swoje spółki zależne i stowarzyszone MetLife zajmuje czołową pozycję na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Ameryce Łacińskiej, Azji Wschodniej, Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce MetLife oferuje szeroki zakres ubezpieczeń na życie, fundusze emerytalne oraz fundusze inwestycyjne.

Więcej informacji na stronie www.metlife.pl

informacje o firmie

MetLife TUnŻiR S.A.  jest spółką z grupy MetLife, Inc. wiodącej światowej firmy oferującej ubezpieczenia, renty kapitałowe i programy świadczeń pracowniczych. Poprzez swoje spółki zależne i stowarzyszone MetLife zajmuje czołową pozycję na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Ameryce Łacińskiej, Azji Wschodniej, Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce MetLife oferuje szeroki zakres ubezpieczeń na życie, fundusze emerytalne oraz fundusze inwestycyjne.

Więcej informacji na stronie www.metlife.pl