handel internet ekonomia/biznes/finanse

Wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie w tym roku o 9 mld zł. Coraz mniej Polaków kupuje w tradycyjnych sklepach

25.10.2016 | redakcja infoWire.pl

Polska branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w zeszłym roku jej wartość wyniosła 27 mld zł, a w tym szacowany jest wzrost o 9 mld! Bezpowrotnie minęły więc czasy, kiedy to Polacy obawiali się zakupów online. Teraz kupowanie przez internet jest nie tylko wygodne, lecz także modne.

„Rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko, ponieważ zarówno Polacy, jak i inni Europejczycy coraz bardziej przekonują się do tego, że zakupy online są bezpieczne, bardzo wygodne i dają dużo większe możliwości klientom” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Tomasz Ebbig, senior brand marketing manager z firmy Zalando.

Co kupuje polski e-konsument? Najczęściej ubrania i dodatki. Wybiera je aż 72% badanych osób. Dużą grupę produktową stanowią również książki i płyty – te kupuje 68% ankietowanych. Co ciekawe, coraz częściej, robiąc zakupy, korzystamy z urządzeń mobilnych, takich jak telefon czy tablet. Dzięki temu możemy kupować szybciej, niezależnie od tego, gdzie obecnie się znajdujemy.

załączniki