towary konsumpcyjne ekonomia/biznes/finanse rolnictwo

Śliwka kalifornijska rocznik 2016

13.10.2016 | California Prune Board

Branża śliwki kalifornijskiej potwierdza – tegoroczne zbiory są wyjątkowo wysokiej jakości.

Zakończyły się śliwkowe żniwa w Kalifornii. Tegoroczne zbiory podobnie jak w poprzednich latach przyniosły owoce bardzo wysokiej jakości. Sezon okazał się wyzwaniem dla plantatorów za oceanem, jednak Kalifornia pozostaje światowym liderem produkcji suszonej śliwki na świecie.

Śliwka kalifornijska edycja limitowana

W marcu br. pojawiły się pierwsze sygnały, że zbliżające się zbiory będą dla Kalifornijczyków wyzwaniem. Intensywne opady i burze w północnej części stanu, przeszkodziły w zapylaniu kwiatów, co odbiło się na rozkwicie młodych owoców w sadach. Jednak pomimo trudności, w południowych regionach Kalifornii takich jak Fresno, Madera i Tulare udało się uzyskać wyższe plony niż zakładano, co częściowo zrekompensowało straty w innych częściach stanu. Po zakończonych zbiorach, większość reprezentantów branży potwierdza, że tegoroczna produkcja suszonej śliwki w Kalifornii będzie mniejsza o ok. 45 tys. ton, zgodnie z wcześniejszymi prognozami urzędu statycznego NASS (National Agricultural Statistics Service).

Chociaż wielkość zbiorów jest mniejsza niż w ostatnich latach, to tegoroczne plony odznaczają się bardzo wysoką jakością, duże owoce są słodkie, smaczne i odżywcze. Tegoroczne zbiory podobnie jak limitowana produkcja najlepszego wina, dostarczą konsumentom na całym świecie wyjątkową jakość śliwki z zachodniego wybrzeża USA – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe)

Wyjątkowa jakość

Owoce w Kalifornii zanim zostają zerwane z drzewa, są bardzo dokładnie badane i dopiero wtedy gdy zawartość naturalnego cukru jest odpowiednio duża, rozpoczynają się zbiory. Żniwa obywają się w sposób zautomatyzowany, owoce strząsane są z drzew tak aby nawet na chwilę nie mieć kontaktu z ziemią. Następnie cały proces produkcyjny podlega bardzo surowemu nadzorowi jakości. Dlatego śliwka suszona z Kalifornii jest nie tylko słodka i po brzegi wypełniona wartościami odżywczymi, lecz także duża i mięsista. To produkt klasy premium adresowany do konsumentów oczekujących owoców najwyżej jakości, ale także dla biznesu spożywczego między innymi do szefów kuchni, którzy w swoich recepturach fine dining stosują najlepsze naturalne składniki.

Rozwój rynków

Branża śliwki suszonej z Kalifornii, zaopatruje 99 proc. rynku w USA oraz około 40 proc. światowych rynków. Unia Europejska, Kanada, Japonia, Chiny czy Korea Południowa należą do kluczowych partnerów Kalifornijczyków. Dodatkowo Kalifornia jest jednym na świecie regionem, który razem z najlepszym suszonymi śliwkami inwestuje na rynkach światowych w programy marketingowe, dla wzmocnienia otoczenia biznesowego w branży na całym świecie. Tego rodzaju inwestycje już od kilku lat są prowadzone także na polskim rynku.

Dobra prognoza dla Polskiego rynku

Liczne badania konsumenckie przeprowadzone przez California Prune Board potwierdzają bardzo dobre prognozy dla suszonej śliwki na polskim rynku. Respondenci doceniają kalifornijskie pochodzenie suszonych śliwek, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ponadto blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te owoce, jeśli będą sprzedawane w akceptowalnej cenie.

*****

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.