wydarzenia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Jak w Polsce obchodzony jest Dzień Chłopaka?

22.09.2016 | Wonga.com

Aż 34% mężczyzn nie obchodzi Dnia Chłopaka. Natomiast panowie, którzy uznają to święto i 30 września oczekują od swojej drugiej połówki prezentu, w większości marzą o elektronicznym gadżecie, choć partnerki najprawdopodobniej zainwestują we wspólny wyjazd.

Czy prezenty od pań wpisują się w gusta panów?

Według ankiety przeprowadzonej przez instytut Ipsos, na zlecenie firmy wonga.com w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu”, panowie w dniu swojego święta najbardziej chcieliby otrzymać elektroniczny gadżet – takiej odpowiedzi udzieliło 18% ankietowanych. Niestety, wygląda na to, że mają na to niewielkie szanse, gdyż w ocenie 23% pań najlepszym prezentem dla nich będzie wspólny wyjazd weekendowy lub romantyczna kolacja we dwoje (21%). Nowinki technologiczne znajdują się dopiero na trzecim miejscu (13%) kobiecej listy najlepszych męskich prezentów.

Natomiast w kwestii najgorszego prezentu, panie i panowie są jednomyślni! Pierwsze miejsce, według ankietowanych obojga płci, zajęły skarpetki – blisko 60% pytanych osób odpowiedziało, że to podarunek niepożądany, nie tylko podczas Dnia Chłopaka. Drugie miejsce zajął krawat − prezent przydatny, lecz podobnie jak skarpetki mogący uchodzić za nieprzemyślany. W kwestii sumy, którą kobiety wydają na upominek dla mężczyzny, dominują dwie grupy. Ponad 40% kobiet przeznacza na ten cel kwotę do 50 zł, ale aż 53% pań kupuje prezent w przedziale od 100 do 200 zł.

Czy mężczyźni obchodzą Dzień Chłopaka?

Wonga.com zapytała panów o to, w jaki sposób spędzają „swój” dzień. Największy odsetek respondentów (34%) w ogóle nie obchodzi tego święta. W podziale na grupy wiekowe widać to jeszcze bardziej wyraźnie – aż 52% mężczyzn powyżej 45 roku życia nie celebruje w żaden sposób tego dnia. Natomiast Ci, dla których jest to ważne święto, decydują się spędzić je miło, często w domu, razem ze swoją partnerką (28%).

Mężczyźni często nie pamiętają ważnych dat, takich jak rocznice ślubu czy urodziny, a ich własne święto nie jest tutaj wyjątkiem. Co więcej, prawda jest taka, że niewiele dzieje się „komercyjnie” w tym dniu – brak specjalnych promocji w sklepach, happy hours w barach, a w telewizji nie lecą filmy dedykowane jedynie panom. Dzień, jak co dzień. I choć towarzyszki wspólnego życia powinny doceniać swojego partnera każdego dnia, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować dla niego coś specjalnego w dniu 30 września. Nie musi to być drogi prezent! Partner z pewnością doceni także miłe słowo, taryfę ulgową w zmywaniu naczyń, śniadanie do łóżka czy po prostu mile spędzony razem czas. A jeśli ukochana zapomni o tym dniu? Najprawdopodobniej nic się nie stanie, bo partner też nie będzie pamiętał.

O badaniu

Badanie Brand Tracking zostało przeprowadzone przez Ipsos w lipcu 2016 roku na próbie n=800 Polaków w wieku 20-55 lat, korzystających z konta online.

informacje o firmie
informacje o firmie