praca sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Efektywność finansowa firmy zależy także od CSR

25.05.2016 | redakcja infoWire.pl

Aby poprawić wyniki finansowe swojej firmy, czasem trzeba robić coś… za darmo. Na przykład – kształcić przyszłych pracowników, nie tylko z myślą o sobie, ale całym regionie. Koncepcję CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, ma wpisaną w strategię już 50% polskich przedsiębiorców, a 70% – dostrzega jej pozytywny wpływ na rozwój firmy.

Ideę CSR zna 2/3 dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Jak zauważa w rozmowie z serwisem infoWire.pl Anna Dyl, członek zarządu Fundacji Rozwoju Talentów: „Te, które wprowadziły tę ideę u siebie na stałe, zauważają jej pozytywny wpływ na wizerunek firmy, nie tylko wśród klientów, lecz także samych pracowników. Przekłada się to również na finanse – zyski rosną”.

Jednym z przejawów CSR jest wolontariat pracowniczy. Jego przykładem może być nieodpłatne wyremontowanie placu zabaw, ale też – przekazywanie wiedzy kolejnym pokoleniom.

Na wolontariacie kompetencji zyskują wszyscy. Firma kształci w ten sposób przyszłych pracowników, nie tylko dla siebie, ale dla całego województwa, co jest z korzyścią dla rejonu. Nowe doświadczenia zawodowe zyskuje także pracownik, który wciela się w rolę mentora młodych ludzi. Uczniowie jednak dostają najwięcej – dla nich to szansa uzupełnienia teoretycznej wiedzy szkolnej praktycznymi umiejętnościami. Ponadto kontakt ze starszym pracownikiem korzystnie wpływa na niwelowanie różnic pokoleniowych, które często utrudniają porozumiewanie się kadry menadżerskiej z zatrudnionymi.

załączniki