handel rolnictwo

GRENE powiększa sieć sklepów rolniczo-technicznych

14.01.2016 | GRENE Sp. z o.o.

GRENE, lider w segmencie technicznego zaopatrzenia rolnictwa podsumowuje ubiegły rok i zapowiada dalszy rozwój sieci sklepów na terenie całego kraju.

W tym roku GRENE będzie świętować 20 lat działalności w Polsce. Jest to dobry moment na podsumowanie dotychczasowych dokonań i podzielenie się planami na najbliższy czas.

Obecnie pod szyldem GRENE działa 130 sklepów, w tym 37 franczyzowych.

Choć w 2015 roku sprzedaż ciągników i maszyn rolniczych w Polsce spadła, ubiegły rok był udanym okresem pod względem rozwoju sieci sprzedaży GRENE. Według szacunków monitorującej rynek rolniczy agencji Martin & Jacob, w ciągu 11 miesięcy 2015 roku producenci ciągników sprzedali w Polsce 11,05 tys. sztuk maszyn. To o prawie 15% mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Dla sieci sklepów GRENE są to istotne dane, gdyż właśnie użytkownicy ciągników i maszyn rolniczych stanowią jedną z głównych grup jej klientów. Kierownik Działu Franczyzy GRENE Leszek Niewiedziała wyjaśnia, że nie można oczekiwać, że rolnicy co roku będą kupować coraz więcej maszyn, szczególnie w kontekście spadków cen produktów rolno-spożywczych. Sprzedaż nowego sprzętu spadła też na rzecz używanego. Dodatkowo, producenci czekali na nowe płatności w ramach Wspólnej Polityki Rolnej, które ruszyły w 2015 roku.

Pomimo trudnych warunków, które były udziałem całego sektora rolniczego w ubiegłym roku sieć sklepów GRENE nie zwolniła tempa rozwoju. Do sieci cały czas dołączają kolejni franczyzobiorcy, którzy chcą korzystać z wiedzy i zaplecza towarowego znanej marki.

Pod koniec 2015 roku w sieci pojawiły się dwa kolejne sklepy partnerskie - w Rypinie i Rawie Mazowieckiej.

– Postanowiliśmy realizować nasze plany u boku lidera branży jakim jest GRENE. Dzięki opiniom jakie usłyszeliśmy jesteśmy przekonani, że podjęliśmy słuszną decyzję. Za cel stawiamy sobie najwyższą jakość świadczonych usług i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rolnictwa. Do tej pory zajmowaliśmy się zaopatrzeniem rolnictwa w środki żywienia zwierząt, nawozy, środki ochrony roślin. Stąd też pomysł rozszerzenia oferty o wyposażenie techniczne. Chcemy, by nasz sklep zdobył pozycję na rynku dzięki fachowej obsłudze i szerokiemu asortymentowi. Wszystkie nasze założenia spełnia model franczyzy GRENE – mówi franczyzobiorca Daniel Lewandowski, właściciel sklepu w Rypinie.

Plany na 2016 rok

GRENE to jedyna firma w Polsce, która ma sprawdzony i dopracowany do najmniejszych szczegółów program współpracy partnerskiej dedykowany tej branży. Umożliwia poszerzenie działalności gospodarczej przedsiębiorczym osobom działającym w rolnictwie. Inaczej mówiąc daje sprawdzoną i skuteczną licencję na prowadzenie własnego sklepu z asortymentem technicznego zaopatrzenia rolnictwa.

Dalsze plany rozwojowe firmy są również ambitne. Planuje się, że w tym roku zostanie otwartych 20 sklepów franczyzowych. Z kolei do końca 2018 roku firma chce mieć łącznie około 220 placówek.

Leszek Niewiedziała, Kierownik Działu Franczyzy GRENE zaznacza, że tak dynamiczny rozwój sieci jest możliwy dzięki wsparciu firmy Kramp, do której należy marka i sieć GRENE. Kramp to największa w Polsce i Europie firma zajmująca się hurtową sprzedażą części zamiennych i technicznego zaopatrzenia rolnictwa, ogrodnictwa, przemysłu i leśnictwa. W naszym kraju firma ma nowoczesny magazyn w Modle Królewskiej k/Konina i jest w stanie dostarczyć produkt z oferty ponad 700 tys. pozycji w ciągu 24-72 godzin od momentu złożenia zamówienia.

 

informacje o firmie

O GRENE

Spółka GRENE wchodząca w skład grupy Kramp zajmuje się dystrybucją szerokiego asortymentu produktów zaopatrzenia rolnictwa, ogrodnictwa, przemysłu, usług oraz produktów wykorzystywanych w gospodarstwach domowych, za pośrednictwem następujących kanałów dystrybucji:

  • Sieci specjalistycznych sklepów rolniczo-technicznych, działających pod marką GRENE na terenie całego kraju;
  • Sieci regionalnych przedstawicieli handlowych, obsługujących (wspierających) zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe (obsługa dużych klientów indywidualnych).

Podstawowa działalność, związana z budową, rozwojem i zarządzaniem na terenie całego kraju siecią sklepów GRENE (własnych i franczyzowych) podzielona jest na kilka strategicznych obszarów:

  • Analiza, pozyskiwanie i kompleksowe przygotowanie lokalizacji, wybranej pod działalność związaną z prowadzeniem sklepu;
  • Doradztwo architektoniczne i funkcjonalne, kompletne wyposażenie sklepu, visual merchandising;
  • Doradztwo i zarządzanie operacyjne, związane z efektywnym funkcjonowaniem sklepu;    
  • Zarządzanie polityką handlową całej sieci poprzez uwzględnianie lokalnych uwarunkowań i elastyczne dopasowywanie jej do warunków otoczenia rynkowego;
  • Organizacja działań marketingowych, reklamowych oraz dbałość o właściwy wizerunek sieci specjalistycznych sklepów GRENE.  

Strona poświęcona ofercie franczyzy: www.franczyza-grene.pl

informacje o firmie

O GRENE

Spółka GRENE wchodząca w skład grupy Kramp zajmuje się dystrybucją szerokiego asortymentu produktów zaopatrzenia rolnictwa, ogrodnictwa, przemysłu, usług oraz produktów wykorzystywanych w gospodarstwach domowych, za pośrednictwem następujących kanałów dystrybucji:

  • Sieci specjalistycznych sklepów rolniczo-technicznych, działających pod marką GRENE na terenie całego kraju;
  • Sieci regionalnych przedstawicieli handlowych, obsługujących (wspierających) zarówno sklepy własne, jak i franczyzowe (obsługa dużych klientów indywidualnych).

Podstawowa działalność, związana z budową, rozwojem i zarządzaniem na terenie całego kraju siecią sklepów GRENE (własnych i franczyzowych) podzielona jest na kilka strategicznych obszarów:

  • Analiza, pozyskiwanie i kompleksowe przygotowanie lokalizacji, wybranej pod działalność związaną z prowadzeniem sklepu;
  • Doradztwo architektoniczne i funkcjonalne, kompletne wyposażenie sklepu, visual merchandising;
  • Doradztwo i zarządzanie operacyjne, związane z efektywnym funkcjonowaniem sklepu;    
  • Zarządzanie polityką handlową całej sieci poprzez uwzględnianie lokalnych uwarunkowań i elastyczne dopasowywanie jej do warunków otoczenia rynkowego;
  • Organizacja działań marketingowych, reklamowych oraz dbałość o właściwy wizerunek sieci specjalistycznych sklepów GRENE.  

Strona poświęcona ofercie franczyzy: www.franczyza-grene.pl