budownictwo/nieruchomości ekonomia/biznes/finanse

Nie tylko centrum się liczy

19.11.2015 | Grójecka Offices

Dobrze zaprojektowane budynki biurowe z licznymi udogodnieniami, wygodnym dojazdem i konkurencyjnymi stawkami czynszu to atrakcyjna propozycja dla wielu firm właśnie dlatego, że nie są położone w ścisłym centrum miasta.

Za biuro w Warszawie, w zależności od dzielnicy, trzeba zapłacić od 10 do ponad 25 Euro za metr kwadratowy miesięcznie. Im dalej od centrum tym zwykle koszty są niższe choć biurowce powstające w odleglejszych dzielnicach, czy na obrzeżach miasta nie odstają standardem od tych zlokalizowanych centralnie. Nie dla każdej firmy uzasadnione jest płacenie kilkudziesięciu euro za metr kwadratowy biura skoro za powierzchnię o równie wysokim standardzie, jedynie nieco oddaloną od centrum, można zapłacić nawet o połowę mniej – mówi Monika Rogucka, Leasing Manager w OKRE Development. 

Pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na warunki w jakich będą pracować. Nie chcą być stłoczeni w ciasnych pomieszczeniach lub na wypełnionych przestrzeniach typu open space. Jakość biura staje się więc istotnym elementem w procesie rekrutacyjnym. Niższy czynsz pozwala na wynajęcie większej powierzchni, a dzięki temu stworzenie lepszych warunków dla korzystających z niej osób. Korzyść z wynajęcia nieco dalej położonego biura już na pierwszy rzut oka może być więc podwójna – oszczędność pieniędzy i większy komfort pracy zatrudnionych osób.

Jeszcze kilka lat temu budynki położone poza centrum miasta kojarzyły się z gorszym standardem i brakiem udogodnień typowych dla wysokiej klasy biurowców. Deweloperzy zdali sobie jednak sprawę, że niezależnie od miejsca, w którym budują, muszą tworzyć budynki wysokiej jakości, żeby móc konkurować o najemców. Nowoczesna architektura, ekologiczne materiały wykończeniowe, systemy oszczędzające energię i wodę, wydajniejsze systemy klimatyzacji i wentylacji i liczne udogodnienia w tym dla kierowców samochodów, jak i rowerzystów to standard, który muszą zapewnić deweloperzy w każdym nowopowstającym biurowcu, jeśli liczą na komplet najemców.

W Grójecka Offices oprócz 134 miejsc parkingowych, które znajdą się w podziemnym garażu, zaprojektowaliśmy również 64 zadaszone stojaki dla rowerów, a także szatnie i prysznice dla rowerzystów. Budynek został zaprojektowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co pozwoliło na uzyskanie bardzo wysokiej oceny w systemie certyfikacji BREEAM. Autorami projektu architektonicznego są architekci z uznanej pracowni Kuryłowicz & Associates – mówi Monika Rogucka.

Jednak nawet najlepiej zaprojektowany i wyposażony budynek nie będzie atrakcyjny jeśli dotarcie do pracy – czy to komunikacją miejską, czy samochodem – będzie utrudnione i zajmie pracownikom zbyt wiele czasu. W wielu przypadkach coraz częściej łatwiej jest dojechać do budynku położonego na obrzeżach – za sprawą tras szybkiego ruchu i dróg wylotowych niż do centrum, do którego lub, przez które przejeżdżają tysiące samochodów. Uciążliwe dojazdy mimo dużej ilości autobusów, tramwajów i bliskiego sąsiedztwa metra powodują, że coraz więcej firm szuka alternatywnej do stołecznego zagłębia biurowego na Mokotowie lokalizacji. Przeciwwagą dla biur z tej części miasta w niedługim czasie może stać się Ochota m.in. za sprawą takich inwestycji jak Grójecka Offices, która zlokalizowana jest przy jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych stolicy – ulicy Grójeckiej i do której dojazd z centrum komunikacją publiczną zajmuje około 15 minut.

www.grojecka-offices.pl

 

informacje o firmie
informacje o firmie