styl życia technologie media/marketing/reklama

Telewizja – koniec czy nowy początek?

Wyniki badania Samsung Techonomic Index obaliły mit na temat spadającej popularności oglądania telewizji. W ostatnim roku obserwujemy wprost przeciwną tendencję. Wraz z rozwojem technologii, diametralnie zmieniają się sposoby korzystania z telewizorów i możliwości jakie oferują.

Powrót telewizji

Badanie Technomic Index przeprowadzone przez firmę Samsung pokazuje, że era telewizji nie kończy się, a wchodzi w zupełnie nową fazę. W przeciętnym europejskim domu znajdują się dwa telewizory, z których Europejczycy korzystają coraz chętniej – w typowym dniu oglądają telewizję średnio przez 3 godziny i 7 minut, czyli o 32 minuty więcej niż w 2014 roku. Aż 39% mieszkańców Europy regularnie pobiera programy TV, a 54% Europejczyków korzysta ze streamingu transmisji wideo.

Telewizja po polsku

Polacy nie odbiegają od europejskich standardów. Częściej wybieramy spędzanie czasu przed telewizorami niż przed laptopami. W typowym dniu oglądamy telewizję średnio przez 3 godziny i 26 minut, podczas gdy z laptopów korzystamy średnio przez 3 godziny i 22 minuty. Telewizory pozostają więc najczęściej wykorzystywanym urządzeniem podczas typowego dnia w domach Polaków. Jednak ich możliwości zmieniły się diametralnie w ciągu ostatnich lat. Już nie jesteśmy skazani na bycie biernymi odbiorcami narzuconych przez stacje telewizyjne ramówek.

Era nowych możliwości

Do niedawna telewizory służyły jedynie do odbierania treści nadawanych przez kanały telewizyjne. Dziś są one dosłownie „oknami na świat“ – telewizory to prawdziwe centra rozrywki o coraz większych możliwościach. Oglądanie filmów na YouTube, nauka gotowania czy kursy językowe na telewizorach stały się codziennością wielu Polaków. Współczesne, inteligentne telewizory, takie jak Samsung Smart TV, zapewniają dostęp do szerokiej oferty zróżnicowanych aplikacji.

Sport, filmy, kultura – na wyciągnięcie pilota

Aplikacja KICK dla fanów piłki nożnej ze statystykami w czasie rzeczywistym, transmisje na żywo z Opery Wiedeńskiej, Strefa VOD UHD z bogatą bazą filmów w jakości Ultra High Definition i wiele, wiele innych ciekawych treści znajdziemy w telewizorach Samsung Smart TV. Nie musimy się ruszać z własnej kanapy, aby mieć dostęp do bogatych, często niedostępnych na co dzień dla zwiedzających, zbiorów instytucji kultury, takich jak Muzeum Powstania Warszawskiego czy Narodowy Instytut Audiowizualny. Po raz pierwszy w niemal 90-letniej historii Konkursu Chopinowskiego wielbiciele muzyki klasycznej będą mieli możliwość oglądania na żywo wszystkich wystąpień uczestników XVII Konkursu Chopinowskiego bez względu na to, gdzie mieszkają. Dzięki nowej aplikacji można nie tylko obejrzeć wszystkie przesłuchania konkursowe, ale też uzyskać dostęp do unikalnych informacji, także z poprzednich edycji Konkursu.

Samsung Techonomic Index 2015

Samsung Electronics stworzył badanie Samsung Techonomic Index w celu śledzenia sposobu, w jaki ludzie podchodzą do technologii i korzystają z niej. Dzięki temu firma Samsung może lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i zaspokajać je, opracowując nowe produkty. Kompleksowe badanie oparte jest na internetowej ankiecie obejmującej 18 000 respondentów w wieku od 16 lat wzwyż w 18 krajach Europy. Badanie zostało zlecone przez laboratorium European Samsung Lifestyle Research Lab i zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 roku.

 

 

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

załączniki

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com