styl życia technologie ekonomia/biznes/finanse

Zmiany w Zarządzie MPM

06.07.2015 | MPM

Z dniem 22.06.2015 r. Grzegorz Skibiński obejmuje stanowisko Prezesa Zarządu MPM. Założyciel firmy i pełniący do tej pory tę funkcję, Piotr Płochocki zostaje przewodniczącym Rady Nadzorczej.

Grzegorz Skibiński od początku swojej kariery zawodowej jest związany z branżą AGD. W strukturach firmy MPM, pracuje już ponad 26 lat. W tym czasie m.in. rozwijał sieć sprzedaży produktów, odpowiadał za strategię i ewaluację działań handlowych oraz współpracę z dystrybutorami sieci detalicznych.

Po prawie 30 latach zarządzania firmą, podjąłem decyzję o powierzeniu stanowiska Prezesa Zarządu mojemu wieloletniemu współpracownikowi Grzegorzowi Skibińskiemu. Do tej pory pełnił strategiczne stanowisko Dyrektora Handlowego i w dużej mierze przyczynił się do sukcesu biznesowego Spółki. Dlatego, ze spokojnym sumieniem oddaję stanowisko osobie, która doskonale zna firmę i będzie kontynuować wypracowaną do tej pory strategię zarządzania. Natomiast, ja zyskam czas na realizację nowych przedsięwzięć i wyzwań w ramach marek MPM. Poza nadzorowaniem działalności, zamierzam zająć się wprowadzaniem innowacyjnych, niestandardowych rozwiązań biznesowych, zarówno w branży AGD, jak i hotelarskiej. W niedalekiej przyszłości będę także rozwijać zaplecze logistyczne firmy MPM agd S.A. oraz chcę zaangażować się w nowy projekt z branży medycznej. - powiedział Piotr Płochocki.

Do nowego zarządu MPM dołączy także Wiesław Łakomski (ponad 30-letnie doświadczenie w branży AGD, w MPM od 2008 roku; Dyrektor ds. Rozwoju; odpowiedzialny za wdrożenie projektu poszerzenia oferty MPM o segment dużego sprzętu AGD; obecnie zajmuje się rozwojem tego segmentu oraz strategią eksportową firmy) oraz Grzegorz Nawrocki (z branżą AGD związany od 1995 roku, w MPM od roku 1998; Dyrektor ds. Kluczowych Klientów, odpowiedzialny za relację z partnerami handlowymi sektora specjalistów oraz sieci międzynarodowych, zarządzanie zespołem handlowym).

Z Piotrem Płochockim ściśle współpracuję od 26 lat. Zawsze byliśmy zgodni w kwestii wizji rozwoju oferty produktowej i przyjętej strategii handlowej. Cenię pracę dotychczasowego Prezesa i zamierzam kontynuować wypracowany model zarządzania Spółką. Objęcie nowego stanowiska pozwoli zarówno mi, jak i Panu Płochockiemu zrealizować plany i cele związane z dalszym rozwojem MPM. - powiedział Grzegorz Skibiński.

Piotr Płochocki stał na czele swojej firmy przez 27 lat. Przed wszystkim, skupił się na rozwoju oferty MPM, która obecnie obejmuje wyposażenie kuchni, domu, AGD wolnostojące, do zabudowy i nieelektryczne, sprzęt do pielęgnacji oraz klimatyzację. W 2001 uruchomił zakład produkcyjny w Szczytnie, w Mazurskiej Strefie Ekonomicznej. W tym samym czasie zadebiutował w branży hotelarskiej, uruchamiając dwa obiekty o charakterze medical spa: Villa Park Resort&Spa w Ciechocinku oraz Głęboczek Vine Resort&Spa. W 2011 roku przekształcił MPM Product w MPM agd S.A. i wydzielił spółkę MPM Hotele. Jednocześnie zapoczątkował i rozwinął działalność na rynkach zagranicznych - obecnie MPM eksportuje sprzęt do 12 krajów (m.in. Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Węgry). W 2014 roku zajął się także budowaniem nowej marki Smile, która obejmuje nowoczesne akcesoria kuchenne. Prywatnie Piotr Płochocki jest pasjonatem motocykli Harley Davidson. Jak mówi: Na pierwszych targach Domexpo w Poznaniu był tylko jeden czajnik i Harley, dzisiaj oferta MPM liczy 400 produktów i jest ten sam Harley.

 

informacje o firmie
MPM

Firma MPM (dawniej MPM Product) powstała w 1989 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą oferującą klientom wysokiej jakości produkty AGD charakteryzujące się ciekawym wzornictwem oraz dobrą ceną. Swoją ofertę kieruje do osób, które przy zakupie urządzeń AGD kierują się zdrowym rozsądkiem - nie chcą płacić wygórowanej ceny, nie obniżając wartości produktu. W początkowym okresie asortyment firmy ograniczał się do produkowanego we współpracy z angielską firmą Strix czajnika bezprzewodowego Samba oraz innych modeli czajników. Zainteresowanie rynku wpłynęło na stopniowe powiększenie się oferty o kolejne urządzenia, takie jak roboty kuchenne czy termowentylatory. Obecnie w asortymencie firmy MPM znajduje się niemal 250 zmechanizowanych produktów do kompleksowego wyposażenia kuchni oraz innych pomieszczeń domowych. Producent oferuje urządzenia do gotowania i przyrządzania posiłków, takie jak blendery, roboty kuchenne i opiekacze; urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, m.in. suszarki i prostownice do włosów; wentylatory, grzejniki i klimatyzatory; odkurzacze oraz urządzenia dużego AGD. Produkty te sprzedawane są na terenie całego kraju w większości sklepów i marketów ze sprzętem AGD. Firma cały czas poszerza obszar swojej działalności, zdobywając rynki eksportowe. Obecnie współpracuje z sieciami sprzedaży na terenie Słowacji, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Rumunii, Serbii i Białorusi. Strategią firmy MPM jest stałe rozszerzanie, ulepszanie oraz dopasowywanie oferty do potrzeb konsumentów.

informacje o firmie
MPM

Firma MPM (dawniej MPM Product) powstała w 1989 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą oferującą klientom wysokiej jakości produkty AGD charakteryzujące się ciekawym wzornictwem oraz dobrą ceną. Swoją ofertę kieruje do osób, które przy zakupie urządzeń AGD kierują się zdrowym rozsądkiem - nie chcą płacić wygórowanej ceny, nie obniżając wartości produktu. W początkowym okresie asortyment firmy ograniczał się do produkowanego we współpracy z angielską firmą Strix czajnika bezprzewodowego Samba oraz innych modeli czajników. Zainteresowanie rynku wpłynęło na stopniowe powiększenie się oferty o kolejne urządzenia, takie jak roboty kuchenne czy termowentylatory. Obecnie w asortymencie firmy MPM znajduje się niemal 250 zmechanizowanych produktów do kompleksowego wyposażenia kuchni oraz innych pomieszczeń domowych. Producent oferuje urządzenia do gotowania i przyrządzania posiłków, takie jak blendery, roboty kuchenne i opiekacze; urządzenia do pielęgnacji włosów i ciała, m.in. suszarki i prostownice do włosów; wentylatory, grzejniki i klimatyzatory; odkurzacze oraz urządzenia dużego AGD. Produkty te sprzedawane są na terenie całego kraju w większości sklepów i marketów ze sprzętem AGD. Firma cały czas poszerza obszar swojej działalności, zdobywając rynki eksportowe. Obecnie współpracuje z sieciami sprzedaży na terenie Słowacji, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Rumunii, Serbii i Białorusi. Strategią firmy MPM jest stałe rozszerzanie, ulepszanie oraz dopasowywanie oferty do potrzeb konsumentów.