media/marketing/reklama

Marketing przyszłości dla sektora MSP

W ostatnich latach rynek usług reklamowych uległ znaczącym zmianom spowodowanym przede wszystkim przez rozwój Internetu. Uwaga internautów skupiona jest na wielu obszarach – nie tylko związanych z rozrywką czy wiadomościami, ale także na wyszukiwaniu produktów, usług czy dokonywaniu zakupów. 64 % użytkowników uważa, że internetowe wyszukiwarki są najbardziej zaufanym źródłem informacji (Edelman,”2015 Edelman Trust Barometer”, styczeń 2015 r.), a rozwój Internetu wpływa pozytywnie na funkcjonowanie polskiej gospodarki.

Eniro Polska, właściciel Panoramy Firm, lidera wśród wyszukiwarek lokalnych, nieustannie inwestuje w rozwój produktów internetowych i mobilnych, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców. W swojej strategii Panorama Firm podkreśla jak ważna jest dla niej transformacja do mediów cyfrowych i całkowite odejście od tradycyjnych nośników.

„Rok 2015 jest dla nas przełomowym. Po raz pierwszy od 23 lat działalności w Polsce, całkowity przychód firmy będzie pochodził z produktów cyfrowych. Świat cyfrowy otworzył polskim firmom możliwość szerokiej prezentacji swojej działalności i usług wobec atrakcyjnej grupy klientów i użytkowników. Przyszłością wyszukiwarek lokalnych jest jeszcze większa integracja z serwisami społecznościowymi, aplikacjami tematycznymi czy modułami do rezerwacji”. – mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny Eniro Polska. „Klienci, zwłaszcza z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw, do których przede wszystkim kierujemy ofertę, zauważają te zalety i coraz chętniej sięgają po oferowaną przez Panoramę Firm kompleksową usługę. Obecnie już niemal połowa (45%) naszych klientów inwestuje w reklamę pakietową, zapewniającą prezentację zarówno w Internecie, jak i w rozwiązaniach mobilnych. Co ważne, firmy mogą zmierzyć efekty wszelkich działań reklamowych oferowanych przez nas. Jako uzupełnienie wizytówki firmy w wyszukiwarce panoramafirm.pl, przedsiębiorcy inwestują w niezbędne dla nich usługi, np. przygotowanie nowoczesnej strony internetowej, prezentację video, e-mailing czy re-marketing. Wiele firm potrzebuje doradztwa w zakresie marketingu cyfrowego i naszą ambicją jest profesjonalna i pełna pomoc w tym zakresie.” – dodaje Bożena Chmielarczyk.

Całkowita transformacja do mediów cyfrowych trwała w Eniro Polska przez ostatnie 2 lata. W tym czasie odświeżono portfolio oferowanych produktów. Główny produkt firmy, generujący największe przychody i zyski – wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl - został poddany liftingowi i opracowany w technologii RWD. Integralną częścią serwisu są interaktywne mapy, które wyróżnia wysoka rozdzielczość, dokładność oraz przyjazny wygląd, a także liczne przydatne funkcjonalności. W wyszukiwarce panoramafirm.pl jest baza ponad 2,3 miliona firm, a ich dane są w 100% przypisane do określonej lokalizacji na mapie. Z wyszukiwarki panoramafirm.pl co miesiąc korzysta 5 milionów Polaków. Dodatkowo, Eniro oferuje aplikację mobilną Panorama Firm oraz bezpłatną nawigację GPS, która ułatwia wyszukiwanie lokalne, prowadząc użytkownika wprost do drzwi szukanej firmy.

Klienci Eniro chętnie prezentują swoje produkty i usługi w internetowej lub mobilnej wyszukiwarce panoramafirm.pl ze względu na popularność serwisu i szybki zwrot z inwestycji. Właściciele firm, zwłaszcza z sektora MSP, zdają sobie sprawę, że obecność reklamowa w wyszukiwarkach lokalnych jest dziś ważnym elementem marketingu cyfrowego.

informacje o firmie
informacje o firmie