nowe produkty/usługi nauka/edukacja/szkolenia

Inauguracja drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów

Rozpoczęła się druga edycja Szefa dla Młodych Talentów – programu edukacyjnego dla uczniów szkół gastronomicznych, prowadzonego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Nowy cykl zainaugurował Mikser Kulinarny, w którym udział wzięło 200 osób z całej Polski.

Pierwszy Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów odbył się 20 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. W bezpłatnym spotkaniu udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski. Pokaz kulinarny poprowadzili Wojciech Harapkiewicz – szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju oraz Paweł Oszczyk – „Szef Roku” Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016. Mistrzowski duet zaprezentował bogactwo mięs i ich zastosowań w kuchni oraz przygotował takie dania, jak pastrami z kaczki, tatar z sarny czy stek z jelenia. Natomiast Tomasz Górski, starszy specjalista ds. mięsa w MAKRO Polska, opowiedział uczniom m.in. o rodzajach mięsa, wskaźnikach jakości i warunkach przechowywania oraz zaprezentował im wybrane produkty. Nie zabrakło także prelekcji o tym, jak osiągnąć sukces w branży gastronomicznej, którą poprowadziła Dorota Minta – psycholog i doradca rozwoju osobistego. Po wszystkich zajęciach na uczniów czekał quiz – trzy osoby, które zdobędą najwyższy wynik, wygrają staż w restauracji Babinicz.

Dodatkowo organizatorzy spotkania postanowili podziękować nauczycielom za zaangażowanie w edukację młodego pokolenia. Eric Poirier – Prezes Zarządu MAKRO Polska oraz Dominik Branny – Dyrektor Sprzedaży MAKRO Polska wręczyli wszystkim obecnym na spotkaniu nauczycielom kwiaty.

Szef dla Młodych Talentów  to jedyny program odpowiedzialności społecznej w Polsce, prowadzony z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni. Pierwsza edycja programu osiągnęła wielki sukces – w  dziewięciu Mikserach Kulinarnych udział wzięło 1100 uczestników  z całej Polski, spośród których piętnastu wygrało staże w wiodących restauracjach: Babinicz, Tel Aviv, Narvil, Olszewskiego 128, A Nóż Widelec, Strefa i Salto. Z myślą o uczniach powstają także materiały edukacyjne i książka „Mix Wiedzy Kulinarnej”.

Nad projektem czuwa Rada Programowa złożona z: Justyny Adamczyk, Pawła Oszczyka, Wojciecha Harapkiewicza, Macieja Nowickiego, Martina Gimeneza Castro, Witka Iwańskiego, Kasi Daniłowicz, Agaty Wojdy, Andrzeja Polana, Ernesta Jagodzińskiego, Michała Kutra, Janusza Fica i Jarka Walczyka.

Partnerzy programu Szef dla Młodych Talentów to: Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska – prestiżowy, międzynarodowy przewodnik prezentujący najlepsze restauracje, hotele i produkty w Polsce oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii, który przygotowuje koszulki i bluzy dla uczestników Mikserów Kulinarnych i zdobywców staży.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie